Gastro other

היעילות והבטיחות של Infliximab ו-Adalimumab בחולים עם מחלת מעי דלקתית (Inflammopharmacology)

במאמר שפורסם בכתב העת Inflammopharamcology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הן Adalimumab (יומירה) והן Infliximab (רמסימה) הדגימו פרופיל בטיחות חיובי ויעילות משמעותית עם עדות לתגובה מעבדתית בחולים עם מחלת מעי דלקתית בדרגה בינונית-עד-חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Infliximab ו-Adalimumab משמשים לעיתים קרובות לטיפול בחולים עם מחלת מעי דלקתית בדרגה בינונית-עד-חמורה. מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של שתי התרופות באוכלוסיית חולים זו.

המחקר הפרוספקטיבי, אקראי, בתווית-פתוחה, כלל חולים עם מחלת מעי דלקתית בדרגת בינונית-עד-חמורה שטופלו ב- Adalimumab או Infliximab. מדגם המחקר כלל 56 חולים, כאשר 34 טופלו ב-Infliximab ו-22 חולים טופלו ב- Adalimumab. החוקרים התבססו על מדדים שונים להערכת היעילות של הטיפולים, כולל CDAI (או Crohn’s Disease Activity Index), DAI (Disease Activity Index) ורמות CRP. בנוסף, רמות התרופות ו-sTREM-1 נמדדו לאחר 14 שבועות. בטיחות הטיפול נבחנה לאורך תקופת המחקר.

בקרב מטופלים ב-Infliximab תועדה ירידה משמעותית במדד CDAI (p=0.045), DAI (p=0.026) וריכוזי CRP (p=0.023 בחולי קרוהן ו-p=0.021 בחולים עם קוליטיס כיבית). בנוסף, בקרב מטופלים ב- Adalimumab תועדה ירידה משמעותית במדד CDAI (P=0.0001), DAI (p=0.032) וריכוזי CRP (p>0.018 בחולי קרוהן ו-p=0.003 בחולים עם קוליטיס כיבית).

בקרב חולי שהגיבו לטיפול התרופתי תועדו ריכוזי תרופה גבוהים יותר, בהשוואה לחולים שלא הגיבו לטיפול, בפרט תוארו ריכוזי Infliximab גבוהים יותר בקרב מגיבים לטיפול עם מחלת קרוהן (p=0.001) וקוליטיס כיבית (p<0.001). ריכוזי Adalimumab היו גבוהים יותר בחולים עם קוליטיס כיבית (p<=0.001) ובכל חולי קרוהן שהגיבו לטיפול.

מגמה דומה תועדה ברמות sTREM-1 בחולי קרוהן וקוליטיס כיבית (p=0.042 ו-p=0.015, בהתאמה) בקרב מטופלים ב-Infliximab. בקרב חולים עם קוליטיס כיבית שטופלו ב- Adalimumab, ריכוזי sTREM-1 היו נמוכים משמעותית (p=0.002).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות Infliximab ו- Adalimumab בחולים עם מחלת מעי דלקתית.

Inflammopharmacology, Jul 10, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה