Gastro other

שיעורים נמוכים של אספירציה עם טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 במהלך גסטרוסקופיה (Clin Gastroenterol Hepatol)

מנתונים חדשים ממאיו קליניק עולות עדויות נוספות התומכות בבטיחות תרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 (או Glucagon-Like Peptide) במטופלים המופנים לאנדוסקופיה של מערכת העיכול העליונה, לאור שיעורים נמוכים של אספירציה ריאתית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עיכוב התרוקנות קיבה על-רקע טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 הוביל לחשש מפני אספירציה ריאתית במהלך פרוצדורות אנדוסקופיה ש של מערכת העיכול העליונה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 4,134 פרוצדורות גסטרוסקופיה שבוצעה ב-2,968 מטופלים ייחודיים שנטלו אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1. הם זיהו מקרים אפשריים של אספירציה ריאתית באמצעות אלגוריתם חיפוש אלקטרוני אוטומטי, אשר לאחר מכן סווגו כמקרים דפיניטיביים לאחר אישור באמצעות בחינה ידנית של הרשומה הרפואית.

החיפוש הוביל לזיהוי שני מקרים דפיניטיביים של אספירציה ריאתית, עם היארעות מצטברת של 4.8 אספירציות ל-10,000 פרוצדורות, שיעור דומה ל-4.6 מקרים ל-10,000 פרוצדורות באלו שעברו גסטרוסקופיה אלקטיבית לפי מחקר שפורסם בשנת 2018.

מקרה אחד תועד באישה בגיל העמידה אשר נטלה Dulaglutide לטיפול בסוכרת בה תועדה כמות גדולה של אוכל בקיבה ותריסריון. עם הוצאת האנדוסקופ תועד אירוע של הקאות ואספירציה מאסיבית. המקרה השני תואר בקשישה שנטלה Semaglutide לירידה במשקל, אשר התקבלה עם היפוקסמיה ממושכת לאחר הפרוצדורה עם ממצאים הדמייתיים המתאימים לאספירציה ריאתית.

שני המקרים אירעו כאשר הנשים היו תחת הרדמה מנוטרת ולא הרדמה כללית, החולות נדרשו לאשפוז, התאוששו ושוחררו בהמשך לביתן.

החוקרים קוראים לקחת ממצאים אלו בחשבון, בפרט לאור ההמלצות האחרונות של ה-American Society of Anesthesiologists להפסקת שימוש באגוניסט לקולטן ל-GLP-1 הניתן כל יום ביום הפרוצדורה ולהפסיק טיפול הניתן פעם בשבוע שבעה ימים לפני הפרוצדורה.

Clin Gastroenterol Hepatol, Dec 1, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה