Gastro other

יעילות ובטיחות החלפת טיפול תוך-ורידי לטובת טיפול תת-עורי ב-Vedolizumab בחולים עם מחלת מעי דלקתית בהפוגה קלינית (J Gastrointestin Liver Dis)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Gastrointestinal and Liver Diseases עולה כי מעבר מטיפול תוך-ורידי (אנטיביו תוך-ורידי) לטיפול תת-עורי (אנטיביו תת-עורי) ב- J Gastrointestin Liver Dis J Gastrointestin Liver Dis מהווה גישה יעילה ובטוחה לשמירה על הפוגה בחולים עם מחלת מעי דלקתית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פורמולה תת-עורית של Vedolizumab הוכח כיעיל ובטוח כמו פורמולה תוך-ורידית במחקרים אקראיים ומבוקרים. עם זאת, אין נתוני עולם-אמיתי רבים, בפרט בחולים תחת טיפול תוך-ורידי ארוך-טווח. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות של החלפת Vedolizumab במתן תוך-ורידי לטובת מתן תת-עורי במדגם גדול של חולים בהפוגה קלינית יציבה.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל חולים שטופלו במרכז הרפואי בין ספטמבר 2021 ועד אפריל 2022. החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים בתחילת המחקר ונתוני פעילות קלינית, רמות CRP ותופעות לוואי משנית לטיפול לאחר 12 שבועות ו-24 שבועות.

תוצא הסיום העיקרי היה משלב הפוגה קלינית ללא-סטרואידים בשילוב עם הפוגה ביוכימית 24 שבועות לאחר החלפת גישת הטיפול.

מדגם המחקר כלל 93 חולים, מהם 43 חולי קרוהן ו-50 חולי קוליטיס כיבית, שהחליפו לטיפול ב- Vedolizumab בזריקה תת-עורית לאחר חציון טיפול תוך-ורידי במשך 36 חודשים.

בתחילת המחקר, 80 חולים (86%) השיגו הפוגה משולבת. לאחר 24 שבועות, 74 חולים (89.2%) נותרו בהפוגה קלינית ללא-סטרואידים עם הפוגה ביוכימית.

במהלך המחקר תועדו 25 אירועים חריגים, בעיקר זיהומי SARS-CoV-2 ותגובות באתר הזריקה, כמו גם ארבעה מקרים של הישנות מחלה פעילה. עוד מדווח כי 12 חולים (12.9%) הפסיקו את הטיפול התת-עורי וחידשו טיפול תוך-ורידי ב- Vedolizumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במעבר מטיפול תוך-ורידי לטיפול תת-עורי ב-Vedolizumab בחולים עם מחלת מעי דלקתית בהפוגה קלינית. עם זאת, דרושים מחקרי עולם-אמיתי בקנה מידה גדול עם מעקב ממושך.

J Gastrointestin Liver Dis, Dec 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה