Gastro other

עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות Ozanimod בטיפול בקוליטיס כיבית (Dig Dis Sci)

במאמר שפורסם בכתב העת Digestive Diseases and Sciences מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר עולם-אמיתי, התומכות בבטיחות ויעילות Ozanimod (זפוסיה) לטיפול בחולים עם קוליטיס כיבית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ozanimod הינו התכשיר הראשון ממשפחת S1P Receptor Modulator המאושר לטיפול בקוליטיס כיבית פעילה בדרגה מתונה-עד-חמורה. אין נתוני עולם-אמיתי אודות תוצאות הטיפול ב- Ozanimod.

מטרת המחקר הייתה לבחון את תוצאות הטיפול לאורך שנה אחת ב- Ozanimod בחולים עם קוליטיס כיבית. מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל חולים שהחלו טיפול ב- Ozanimod במרפאת מחלת מעי דלקתית באוניברסיטת שיקגו בין מאי 2021 ועד דצמבר 2022. החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים, קליניים ומעבדתיים, כאשר מדד SCCAI (או Simple Clinical Colitis Activity Index) שימש להערכת פעילות המחלה.

מדגם המחקר כלל 45 חולים עם קוליטיס כיבית שהחלו טיפול ב- Ozanimod ונכללו בניתוח להערכת יעילות הטיפול. הגיל החציוני של המשתתפים עמד על 35 שנים, חציון משך המחלה עמד על שש שנים ו-58% מהם היו גברים.

מהנתונים עולה כי 34 חולים אובחנו עם קוליטיס כיבית פעילה קלינית בעת התחלת הטיפול ב- Ozanimod; לאחר 10 שבועות שיעורי התגובה הקלינית עמדו על 58% ושיעורי ההפוגה עמדו על 53%. לאחר 52 שבועות, שיעורי תגובה קלינית עמדו על 25% ושיעורי הפוגה עמדו על 25%.

ב-12 החולים עם ירידה של מעל 75% בספירת לימפוציטים אבסולוטית, תועדה ירידה מספרית גדולה יותר ושיעורי הפוגה גבוהים יותר (80% לעומת 54% ו-75% לעומת 53%, בהתאמה).

לא תועדו אירועים של ברדיקרדיה תסמינית ולא זוהו סוגיות בטיחות חדשות אחרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Ozanimod הוביל לתגובה קלינית והפוגה בחולים עם קוליטיס כיבית עמידה למספר קווי טיפול, עם יעילות מתונה בטווח הארוך ופרופיל בטיחות חיובי ללא סוגיות בטיחות חדשות.

Dig Dis Sci, Dec 12, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה