Gastro other

GLP-1 RA קשורים להכנה תת-אופטימלית לקולונוסקופיה (American Journal of Gastroenterology)

אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 קשורים לאיכות נמוכה משמעותית של הכנת המעי לפני קולונוסקופיה

אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 המשמשים לטיפול בסוכרת או בהשמנת יתר, קשורים לאיכות נמוכה משמעותית של הכנת המעי לפני קולונוסקופיה ולצורך בשיעור גבוה יותר של קולונוסקופיה חוזרת, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Gastroenterology.

המחקר הראה כי על כל 14 חולים שטופלו ב-GLP-1 RA, חולה אחד יזדקק לבדיקת קולונוסקופיה חוזרת עקב הכנה לא אופטימלית. לכן, לפי עורכי המחקר, יש לשקול כי טיפול ב-GLP-1 RA מגדיר מטופל כחלק מאוכלוסייה בסיכון לאיכות ירודה של הכנת המעי”.

לפי עורכי המחקר, “הממצא המפתיע ביותר במחקר היה השיעור הגבוה של הכנת מעיים לא אופטימלית, מה שמחייב בדיקת קולונוסקופיה חוזרת תוך 12 חודשים כדי להבטיח סקר ומעקב תקינים”.

החוקרים ניתחו קבוצה של חולים שעברו סקר או מעקב קולונוסקופיה ב- Mayo Clinic בין השנים 2021 ו-2022. חולים שנטלו כל GLP-1 RA עבור סוכרת או השמנת יתר בזמן הקולונוסקופיה הוגדרו כ”מקרים”, ואלה שנרשם להם GLP-1 RA בשלב מסוים בחייהם, אך לא נטלו אותם כ-3 חודשים לפני הקולונוסקופיה הוגדרו כביקורת.

המחקר כלל 446 חולים, 265 שנטלו GLP-1 RA ו-181 בקרות. מבין אלו שנטלו RA GLP-1, כ-86% סבלו מסוכרת, וכך גם 74% מהביקורת. סולם הכנת המעי של בוסטון (BBPS) שימש להערכת איכות הכנת המעיים. בניתוח משני של חולי סוכרת, שיעור החולים עם ציון BBPS ≤ 1 בכל תת-קבוצה היה גבוה יותר באלו שנטלו GLP-1 RA מאשר בביקורת (24.9% לעומת 13.3%).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה