Gastro other

הנחיה חדשה בנושא הטיפול בעצירות כרונית (American Journal of Gastroenterology)

הנחיה חדשה שפורסמה לאחרונה נועדה לסייע לרופאים בבחירת טיפול מתאים מבין מגוון האפשרויות הקיימות לטיפול בעצירות אידיופטית כרונית בקרב אנשים ללא מחלות רקע

הנחיה חדשה שפורסמה לאחרונה נועדה לסייע לרופאים בבחירת טיפול מתאים מבין מגוון האפשרויות הקיימות לטיפול בעצירות אידיופטית כרונית בקרב אנשים ללא מחלות רקע. הנחיה זו, שפורסמה ב-American Journal of Gastroenterology על ידי האגודה האמריקאית לגסטרואנטרולוגיה, הינה העדכנית ביותר בנושא עצירות אידיופטית כרונית (CIC), הידועה גם בשם עצירות פונקציונאלית.

הכותבת הראשית של ההנחיה, ד”ר לין צ’אנג מאוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג’לס, הדגישה כי CIC מאופיינת כעצירות הנמשכת לפחות 3 חודשים ולא נובעת מממאירות או חסימה, מתופעות לוואי תרופתיות או ממחלת מעי דלקתית (IBD). עצירות מסוג זה, משפיעה על כ-8% עד 12% מכלל המבוגרים בארצות הברית, כך שרבים מהם ניסו תרופות שונות ללא מרשם לפני ההגעה לרופא.

ההנחיה החדשה, המשלבת 28 מחקרים, מציעה המלצות לגבי סוגים שונים של סיבים כטיפול בבעיה, ביניהם, משלשלים אוסמוטיים (כגון פוליאתילן גליקול, תחמוצת מגנזיום ולקטולוזה), ומשלשלים ממריצים (כגון ביסקודיל ונתרן פיקוסולפט). מרכך הצואה, דוקוסאט נתרן, אינו הופיע בהנחיה, מכיוון שהנתונים הזמינים אודותיו היו דלים, ולא היה ניתן לבצע הערכה מדויקת. כמו כן, משלשלים מבוססי פירות לא נכללו מכיוון שהם היוו נושא לפרסום אחר.

באופן כללי, “בהינתן תסמינים קלים, מומלץ להתחיל בנטילת סיבים או בהעלאת כמות הסיבים הנצרכת במסגרת התזונה היומית”, אמר צ’אנג. “אם קו זה נכשל, יש לנסות טיפול בתרופות ללא מרשם כמו פוליאתילן גליקול, ובהינתן תסמינים חמורים יותר, או בכישלון הקוים הראשונים יש לפנות לטיפול בתרופות מרשם”.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה