Gastro other

תועלת מוגבלת לכימותרפיה בחלק מהחולים עם ממאירות של הוושט (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי בחולים עם ממאירות קשקשית של הוושט בשלב IIA ו-IIB עם חדירה לימפווסקולארית אך ללא מעורבות קשריות לימפה, אין תועלת לטיפול כימותרפי לאחר-ניתוח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם יש תועלת לטיפול כימותרפי אדג’וונטי בחולים עם ממאירות קשקשית של הוושט וחדירה לימפווסקולארית אך ללא מעורבות קשריות לימפה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את התוצאות ב-22 חולים שקיבלו טיפול כימותרפי לאחר ניתוח כריתה רדיקאלית של ממאירות קשקשית של הוושט אל מול 24 חולים שלא קיבלו טיפול כימותרפי לאחר ניתוח. מרבית החולים שקיבלו כימותרפיה טופלו ב-Paclitaxel דרך הוריד בשילוב עם פלטינום (דוגמת Cisplatin, Nadaplatin, או Carboplatin) אחת לשלושה שבועות, לאורך ארבעה מחזורים.

שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 40.9% בזרוע הטיפול הכימותרפי, לעומת 41.7% בקרב אלו שלא קיבלו טיפול כימותרפי.

מניתוח לפי תתי-קבוצות לא עלו הבדלים בשיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עם טיפול כימותרפי לעומת ללא טיפול כימותרפי בחולים עם מחלה בשלב IIA או IIB. בנוסף, לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות בשיעורי ההישרדות ללא-הישנות.

שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים בקרב חולים עם מחלה בשלב IB היו גבוהים כמעט כפליים בזרוע הטיפול הכימותרפי (83.3% לעומת 40%), אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (p=0.151). דפוסי ההישנות הנפוצים ביותר היו מעורבות מקומית של קשריות לימפה וגרורות לעצמות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין יתרון הישרדותי משמעותי לטיפול כימותרפי לאחר-ניתוח בחולים עם ממאירות קשקשית של הוושט בשלב IIA ו-IIB.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה