Gastro other

בטיחות דומה ל-Ustekinumab ו-Vedolizumab בחולים מבוגרים עם מחלת מעי דלקתית (J Clin Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהם עולה כי ל- Ustekinumab (סטלרה) ו-Vedolizumab (אנטיביו) פרופיל בטיחות דומה בחולים מבוגרים עם מחלת מעי דלקתית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות הבטיחות של Ustekinumab ו-Vedolizumab בחולים מבוגרים עם מחלת מעי דלקתית. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה להשוות את הבטיחות של Ustekinumab ו-Vedolizumab בחולים מעל גיל 60 שנים עם מחלת מעי דלקתית. הם בחנו את שיעורי אירועים חריגים בתוך שנה אחת מהטיפול.

מדגם המחקר כלל 182 חולים, מהם 53 טופלו ב-Vedolizumab (22 חולים עם מחלת קרוהן ו-31 חולים עם קוליטיס כיבית). מבין המשתתפים במחקר, 31 חולים טופלו ב-Ustekinumab (30 חולי קרוהן וחולה אחד עם קוליטיס כיבית) ו-98 טפלו במעכבי TNF (63 חולי קרוהן ו-35 חולים עם קוליטיס כיבית).

לאחר שנה אחת, לא תועדו הבדלים בבטיחות Vedolizumab ו-Ustekinumab בחולי קרוהן כאשר נבחן מספר האירועים החריגים לשנת מעקב (p=0.258). בחולים עם קוליטיס כיבית ומחלת קרוהן, שיעורי הופעת אירועים חריגים לכל שנת מעקב היו דומים בין מטופלים ב-Vedolizumab ומטופלים במעכב TNF.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על בטיחות דומה של Ustekinumab ו-Vedolizumab בחולים מבוגרים עם מחלת מעי דלקתית.

 

J Clin Med. 2022 Nov 25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה