Gastro other

ההשפעות ארוכות הטווח של תרופות ביולוגיות לטיפול בחולים עם קוליטיס כיבית (Sci Rep)

טיפול ארוך-טווח בתרופות ביולוגיות עשוי לשפר משך הפוגה בחולים עם קוליטיס כיבית, אך לטיפולים אלו אין השפעה משמעותית על הסיכון להתערבות ניתוחית בחולים עם מחלת מעי דלקתית בדרגה בינונית-עד-חמורה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports.

במטרה להבין טוב יותר את ההשפעות של תרופות ביולוגיות, החוקרים בחנו את התוצאות הקליניות בחולים עם התלקחות מתונה-עד-חמורה של קוליטיס כיבית. המחקר הרב-מרכזי, רטרוספקטיבי, כלל נתונים אודות המהלך הקליני בחולים עם קוליטיס כיבית שהחלו טיפול בין 2004 ו-2018.

החוקרים הגדירו שני תוצאי סיום שונים, שיעורי ההיארעות המצטברים של כריתה ניתוחית ושיעורי התלקחויות חוזרות, אשר נבחנו בנפרד.

מדגם המחקר כלל 1,401 חולים עם 1,626 התלקחויות. לאורך תקופת המעקב, עם עליה בשיעורי טיפול ביולוגי, הן שיעורי הסרה כירורגית והן שיעור האשפוזים של החולים פחתו, עם 959 התלקחויות בדרגה מתונה-עד-חמורה.

החוקרים אישרו כי תרופות ביולוגיות הפחיתו משמעותית את השיעור המצטבר של התלקחויות חוזרות בחולים עם התלקחות מתונה-עד-חמורה במהלך תקופת המחקר, בהשוואה לטיפולים תת-אופטימאליים (ירידה של פי 0.507 בסיכון להתלקחות חוזרת, p<0.001). עם זאת, לא תועדה השפעה משמעותית להפחתת שיעורי ההיארעות המצטברים של הסרה ניתוחית בחולים עם התלקחות מתונה-עד-חמורה אשר היו עמידים לקורטיקוסטרואידים או תלויים בקורטיקוסטרואידים (ירידה של פי 0.878 בסיכון, P=0.606).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ביולוגי עשוי לשפר את משך ההפוגה בחולים עם קוליטיס כיבית, אך לתרופות אלו אין השפעה משמעותית על שיעורי הסרה ניתוחית בחולים עם קוליטיס כיבית פעילה בדרגה בינונית-עד-חמורה.

 

Sci Rep. 2022 Dec 6

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה