Gastro other

צום לסירוגין כטיפול למחלת ריפלוקס קיבה ושט? (Journal of Clinical Gastroenterology)

מחקר חדש מראה כי צום לסירוגין עשוי להפחית את זמן החשיפה לחומצה ולשפר את הסימפטומים עבור מטופלים עם חשד ל-GERD

מחקר חדש שפורסם ב-Clinical Gastroenterology מראה כי צום לסירוגין עשוי להפחית את זמן החשיפה לחומצה ולשפר את הסימפטומים עבור מטופלים עם חשד למחלת ריפלוקס קיבה ושט (GERD), למרות שיש קושי לעקוב אחר ההתערבות הנ”ל. במחקר זה, 25 מטופלים עם חשד לתסמיני GERD עברו ניטור pH של 96 שעות. הם התבקשו לעקוב אחר התזונה הרגילה שלהם במשך 48 השעות הראשונות. במשך 48 השעות השניות, הם התבקשו לעבור לצום של 16 שעות, ואחריו לחלון אכילה של 8 שעות. מעט יותר משליש מהמשתתפים עמדו באופן מלא בצום 16:8 לסירוגין. אלו שעקבו אחר המשטר התזונתי חוו ירידה קלה בזמן החשיפה הממוצע לחומצה ובציוני תסמיני GERD שדווחו על עצמם, כך דווח ב-Medscape.

עד כה, תפקיד הדיאטה בניהול GERD עדיין לא מובן, למרות העובדה שהשמנה ועלייה במשקל נקשרו לרפלוקס. החוקרים סקרו מטופלים שהופנו למרפאת עיכול לצורך ניטור pH אלחוטי אמבולטורי במשך 96 שעות של חשד לתסמיני ריפלוקס חומצי. הם לא כללו חולים מתחת לגיל 18, נשים בהריון, אלה עם סוכרת תלוית אינסולין, ואלה שהשתמשו ב-PPI במהלך 7 הימים הקודמים. המחקר הושלם על ידי 25 משתתפים. הגיל הממוצע של החולים היה 43.5 שנים; 52% היו נשים. קצת פחות ממחציתם (44%) היו לבנים, ואינדקס מסת הגוף הממוצע היה 25.8 ק”ג/מ”ר.

במשך 48 השעות הראשונות של ניטור ה-pH, המטופלים אכלו כרגיל. במשך 48 השעות השניות, הם התבקשו לבצע צום לסירוגין שכלל 8 שעות של צריכת קלוריות ו-16 שעות של צום. בימי צום לסירוגין, זמן החשיפה הממוצע לחומצה היה 3.5%, בהשוואה ל-4.3% בתזונה הבסיסית. הצוות חישב כי הקפדה על משטר צום לסירוגין 16:8 הפחיתה את זמן החשיפה הממוצע לחומצה ב-0.64%. צום לסירוגין היה קשור גם להפחתה בציוני תסמיני GERD ל-9.9 לאחר יום 4 לעומת 14.3 לאחר יום 2. היו ירידה בציוני תסמיני צרבת של 2.6 ובציוני רגורגיטציה של 1.8.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Journal of Clinical Gastroenterology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה