Gastro other

טיפול חד-שבועי ב-Semaglutide משפר מחלת כבד שומני בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Nutrients)

מעבר לאיזון משק הסוכר ושיפור הרכב הגוף, טיפול בזריקת Semaglutide (אוזמפיק) פעם בשבוע עשוי להביא לשיפור מחלת כבד שומני בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Nutrients.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול מופיעה בשכיחות גבוהה בחולים עם סוכרת מסוג 2. Semaglutide, אגוניסט לקולטן ל-GLP-1, עשוי להיות חשוב במקרים אלו מאחר ומכוון כנגד המנגנונים המשותפים לסוכרת מסוג 2 ומחלת כבד שומני. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות של Semaglutide כנגד מחלת כבד שומני בחולים עם סוכרת מסוג 2.

מדגם המחקר כלל 48 חולים שקיבלו טיפול ב- Semaglutide בזריקות תת-עוריות בשילוב עם מטפורמין למשך 52 שבועות. לאחר הביקור הראשוני, ביקורי מעקב נערכו אחת לשלושה חודשים ולאחר 12 חודשי טיפול. בכל ביקור הושלמה הערכה של הרכב הגוף, כמו גם בדיקת אולטרה-סאונד להערכת מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול. עוד אספו החוקרים נתונים אודות סמנים בדם למחלת כבד שומני.

מהנתונים עולה כי הטיפול התרופתי לווה בירידה משמעותית במדדים אנתרופומטריים ושיפור מטבולי וגליקמי, הפחתת תנגודת לאינסולין, אנזימי כבד ומדדים מעבדתיים לסטיאטוזיס כבדי. בדומה, תועדה עם הזמן ירידה ברקמת שומן ויסראלי ומסת שומן יותר ממסה ללא-שומן ושריר שלד. עובי רקמת שומן ויסראלי לפי בדיקת אולטרה-סאונד ומדד סטיאטוזיס ירדו גם כן לאחר 3 חודשים ועד 12 חודשים של טיפול ב- Semaglutide.

החוקרים מדווחים כי במרבית החולים (70%) תועד שיפור בסטיאטוזיס כבד, עם ירידה של לפחות דרגה אחת בשלב המחלה לפי בדיקת אולטרה-סאונד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מתן חד-שבועי של Semaglutide עשוי להביא לשיפור קליני והפחתת חומרת מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול בחולים עם סוכרת מסוג 2.

 

Nutrients, Nov 4, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה