Gastro other

מתן Upadacitinib במינון מוגבר מפחית חומרת מחלה ומאריך משך הפוגה קלינית בחולים עם קוליטיס כיבית (מתוך כנס ה-ACG)

מתן Upadacitinib (רינבוק) במינון גבוה יותר מפחית חומרת מחלה ומשרה הפוגה קלינית לפרק זמן ארוך יותר בחולים עם קוליטיס כיבית פעילה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Upadacitinib הוכח כטיפול יעיל להשראת הפוגה וכטיפול אחזקה בחולים עם קוליטיס כיבית. עם זאת, התועלת היחסית של טיפול במינון 30 מ”ג לעומת 15 מ”ג כטיפול אחזקה עדיין אינה מבוססת היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את שיעור החולים עם מחלה קלה, בינונית, או חמורה, לפי מדד Adaptive Mayo Score, בין שני משטרי הטיפול ולהעריך את מספר השבועות בהפוגה קלינית לפי Partial Adapted Mayo Score.

בניתוח פוסט-הוק בחנו החוקרים את התועלת של Upadacitinib כטיפול אחזקה ב-451 חולים עם קוליטיס כיבית פעילה. הם התמקדו בחולים עם תגובה קלינית לאחר שמונה שבועות טיפול אינדוקציה ב- Upadacitinib במינון 45 מ”ג במחקר U-ACHIEVE Maintenance.

החולים טופלו ב- Upadacitinib במינון 15 מ”ג (149 חולים), Upadacitinib במינון 30 מ”ג (148 חולים), או פלסבו (154 חולים), אשר ניתן פעם ביום למשך 52 שבועות. החוקרים בחנו את שיעורי הפוגה קלינית לפי Partial Adapted Mayo Score בתתי-קבוצות של חולים עם קוליטיס כיבית קלה, בינונית, או חמורה, בתחילת המחקר ולאחר 52 שבועות. לכל מנה של Upadacitinib, הם קבעו את השטח מתחת לעקומה של מספר השבועות בהם החולים היו בהפוגה קלינית. עוד הושלם ניתוח להערכת ההשפעות של כל אחד מהטיפולים בחולים מתחת לגיל 65 שנים.

בתחילת המחקר, 91% מהחולים אובחנו עם מחלה קלה ולא הייתה עדות למחלה חמורה בקבוצות הטיפול.

לאחר 52 שבועות טיפול אחזקה, שיעור גבוה יותר ב-19.7% מהחולים תחת Upadacitinib במינון 30 מ”ג אובחנו עם מחלה בדרגת חומרה קלה יותר, בהשוואה למטפלים ב- Upadacitinib במינון 15 מ”ג. יתרה מזאת, הפוגה קלינית נותרה למשך 15.8 שבועות, 30.5 שבועות ו-34.4 שבועות בקרב חולים בזרוע הפלסבו, Upadacitinib במינון 15 מ”ג ו- Upadacitinib במינון 30 מ”ג, בהתאמה.  לאורך שנה של טיפול אחזקה, חולים בזרוע Upadacitinib במינון 30 מ”ג היו בהפוגה קלינית למשך 3.8 שבועות נוספים, בהשוואה לחולים בזרוע Upadacitinib במינון 15 מ”ג.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים מתחת לגיל 65 שנים, שיעור החולים עם מחלה בדרגת חומרה קלה יותר היה גבוה ב-26% עם Upadacitinib במינון 30 מ”ג, בהשוואה לטיפול במינון 15 מ”ג והחולים היו בהפוגה קלינית למשך 4.2 שבועות נוספים לאורך שנה של טיפול אחזקה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Upadacitinib במינון גבוה יותר מפחית דרגת חומרה של קוליטיס כיבית ומאריך את משך ההפוגה הקלינית.

 

מתוך כנס ה-ACG

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה