Gastro other

טיפול ב-Budesonide מוביל לשיפור היסטולוגי וקליני בדלקת אאזנופילית של הוושט (מתוך כנס ה-North American Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology & Nutrition)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-North American Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology & Nutrition עולה כי טיפול פומי ב-Budesonide הוביל לשיפור היסטולוגי, אנדוסקופי ותסמיני בילדים עם דלקת אאזנופילית של הוושט.

החוקרים מסבירים כי טיפול ב-BOS (Budesonide Oral Suspension) הינו טיפול מקומי בסטרואידים בשחרור-מייד, המיועד לילדים עם דלקת אאזנופילית של הוושט. מחקרים קודמים הראו כי הטיפול מוביל לשיפור תסמיני, היסטולוגי וקליני במתבגרים ומבוגרים עם מחלת הוושט.

בניתוח פוסט-הוק החוקרים בחנו את הבטיחות והיעילות של מתן BOS במינון 2 מ”ג, פעמיים ביום, ב-76 ילדים בגילאי 11-17 שנים עם דלקת אאזנופילית של הוושט ודיספגיה. במשך 12 שבועות, הילדים טופלו ב-BOS במינון 2 מ”ג (45 חולים) או בפלסבו (31 חולים); שיא ספירת אאזנופילים, מדד DSQ (Dysphagia Symptom Questionnaire) ומדד ERFES (EoE Endoscopy Reference Score) שימשו להערכת התוצאות ההיסטולוגיות, קליניות ואנדוסקופיות.

מהנתונים עולה כי בילדים שטופלו ב-BOS תועדה תגובה היסטולוגית גדולה יותר (ב-42.2% מאלו בזרוע ההתערבות תועד אאזנופיל אחד בשדה בעוצמה גבוהה, אך לא תוארו מקרים דומים בזרוע הפלסבו). עוד תועדה תגובה תסמינית גדולה יותר עם BOS (ירידה של 30% במדד DSQ תועדה ב-68.9% מאלו בזרוע ההתערבות, בהשוואה ל-58.1% מאלו בזרוע הפלסבו). יתרה מזאת, באלו בזרוע ההתערבות תועדה גם ירידה גדולה יותר במדד EREFS (4.1- לעומת 2.1-, בהתאמה). לא תועדו הבדלים משמעותיים באירועים חריגים בין זרוע ההתערבות וזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב-BOS במינון 2 מ”ג, פעמיים ביום, הוביל לשיפור היסטולוגי, אנדוסקופי וקליני וכן נסבל היטב בילדים עם דלקת אאזנופילית של הוושט.

מתוך כנס ה-North American Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology & Nutrition

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה