Gastro other

שכיחות גבוהה של נזק כבדי במקרים של COVID-19 (מתוך The Lancet Gastroenterology and Hepatology)

קורונה

מנתונים חדשים עולה כי 54% מהחולים עם COVID-19 מפתחים הפרעות באנזימי כבד במהלך התקדמות המחלה הזיהומית שפורסמה בכתב העת The Lancet Gastroenterology and Hepatology.

החוקרים מסין התבססו על נתונים משבע סדרות מקרים ומבית חולים בבייג’ין במטרה לבחון את ההשפעה של COVID-19 על הכבד. מהנתונים עלה כי 2-11% מהחולים עם הזיהום הנגיפי סבלו מהפרעות בתפקודי כבד וב-14-53% מהחולים הייתה עדות לרמות חריגות של ALT ו-AST במהלך התקדמות המחלה.

בחולים עם זיהום חמור בנגיף הקורונה החדש תועדו שיעורים גבוהים יותר של הפרעה בתפקודי כבד, כאשר בחולים סימפטומטיים תועד סיכוי גבוה יותר להפרעות באנזימי כבד, בהשוואה לאלו עם מחלה תת-קלינית.

ב-54% מהחולים עם COVID-19 בבית החולים Fifth Medical Center בבייג’ין תועדו רמות GGT מוגברות, בעוד שרק בחולה אחד (1.8%) תועדו רמות פוספטזה בסיסית מוגברות.

החוקרים כותבים כי חולים עם הפרעה קיימת בתפקודי כבד צריכים להיות במעקב הדוק יותר ולקבל טיפול בתרופות להגנה על הכבד במידת הצורך. באלו עם נזק כבדי חמור, מומלץ שימוש במערכות מלאכותיות להסדרת חומרים דלקתיים ומניעת סערת ציטוקינים העלולה לגרום נזק לכבד ולאיברים אחרים.

The Lancet Gastroenterology and Hepatology, online March 4, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה