Gastro other

התועלת של Dasatinib בטיפול בגידולים מסוג GIST (מתוך JAMA Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology מדווחים חוקרים ממישיגן כי ל- Dasatinib(ספרייסל) תועלת בחלק מהחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor), עמידה לטיפול ב-Imatinib (גליבק).

מדגם המחקר כלל 50 חולים עם GIST עמיד לטיפול ב-Imatinib, כאשר רובם טופלו ב-Sunitinib. החוקרים בחנו את רקמת הגידול להערכת נוכחות SRC, pSRC (Phosphorylated SRC), SDHB (Succinate Dehydrogenase Complex iron sulfur subunit B) וסמני חלבונים אחרים.

החולים טופלו ב- Dasatinib במינון 70 מ”ג, פעמיים ביום, למשך שישה חודשים. בשל השפעות רעילות, 18 חולים נדרשו להשהייה זמנית של הטיפול ותשעה נדרשו להפחתת מינון. עם זאת, כל החולים למעט שניים השלימו את המחקר.

שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שישה חודשים עמדו על 29% בכלל האוכלוסיה ועל 50% בתת-קבוצה של 14 חולים עם pSRC בגידולי GIST שלהם. מניתוח חד-משתני עלה קשר בין גידולי GIST ללא SDH ובין שיפור הישרדות ללא-התקדמות.

אעפ”י כן, חציון ההישרדות הכולל עמד על 19 חודשים ורק 18% מהחולים שרדו למעלה מחמש שנים לאחר הגיוס למחקר.

לאור זאת, החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להגדיר אפשרויות טיפול טובות יותר בחולים עם GIST מתקדם או ממאיר, העמידים לטיפול ב-Imatinib ו-Sunitinib, כמו גם בחולים עם גידולי GIST ללא SDH, בהם לא נקבע מהן הטיפול התרופתי המקובל.

JAMA Oncol 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה