Gastro other

אין תועלת לטיפול אדג’וונטי כנגד גידולים באמפולה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Society of Surgical Oncology)

לטיפול אדג’וונטי לגידולים באמפולה אשר הוסרו בניתוח, אין תועלת הישרדותי, גם בחולים עם מחלה אגרסיבית, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of Surgical Oncology.

החוקרים ביקשו להגדיר טוב יותר את חשיבות טיפול אדג’וונטי בחולים לאחר הסרה ניתוחית של גידולים אמפולריים. הם התבססו על מאגר American College of Surgeons National Cancer Database וזיהו 5,298 חולים עם גידולים אמפולריים בשלב IIII, אשר הוסרו בניתוח בין 1998-2006.

הם בחנו את התוצאות בקרב חולים לאחר התערבות ניתוחית בלבד (3,785 חולים), ניתוח עם טיפול כימותרפי אדג’וונטי (316 חולים) וניתוח עם טיפול קרינתי וכימותרפי אדג’וונטי (1,197 חולים).

טיפול אדג’וונטי היה נפוץ יותר בקרב חולים עם מחלה בשלב III (22.5% עם ניתוח בלבד, 42.1% עם ניתוח וטיפול כימותרפי אדג’וונטי ו-47.1% עם ניתוח וטיפול כימותרפי-קרינתי), מעורבות קשריות לימפה (33.1% עם ניתוח בלבד, 70.7% עם טיפול אדג’וונטי כימותרפי ו-70.9% עם טיפול כימותרפי-קרינתי אדג’וונטי) ושולי ניתוח חיוביים (1.9%, 2.8% ו-4.3%, בהתאמה).

מניתוח רב-משתני עלה כי אין הבדלים מובהקים סטטיסטית בהישרדות הכוללת בין חולים שקיבלו כל טיפול אדג’וונטי למחלה בשלב פתולוגי I, II, או III.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת תתי-סוגים של הממאירות, כמו גם לבחון את ההשפעות של טיפולים סיסטמיים חדשים יותר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Society of Surgical Oncology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה