Gastro other

יתרונות אבלציה ללא-אלכוהול של ציסטה בלבלב (Gastroenterology)

במאמר שפורסם בכתב העת Gastroenterology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי אבלציה ללא-אלכוהול של ציסטה בלבלב מלווה בשיעורי אבלציה מלאה דומים עם פחות אירועים חריגים, בהשוואה לאבלציה בעזרת אלכוהול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות הנוכחיות אינן ממליצות על אבלציה באמצעות EUS כחלק מהטיפול הסטנדרטי במצבים אלו, בעיקר בשל הסיבוכים האפשריים. בעקבות הסרת אלכוהול מהמשוואה התקבל פרופיל בטיחות חיובי יותר ולכן החוקרים מאמינים כי יש מקום לבחון מחדש את מקומה של הפרוצדורה בחולים נבחרים.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 39 חולים עם ציסטה מוצינוטית של הלבלב להשלמת שטיפת הציסטה בהנחיית EUS ב-80% אתנול (קבוצת ביקורת) או סליין (קבוצת התערבות, ללא-אלכוהול), ולאחר מכן ניתן עירוי Paclitaxel עם Gemcitabine.

לאחר שישה חודשים, הירידה הממוצעת בנפח הציסטה עמדה על 78% בקבוצת הביקורת ו-84% בקבוצת ההתערבות. שיעורי אבלציה מלאה לאחר שנה לא היו שונים משמעותית בין קבוצת הביקורת (61%) וקבוצת ההתערבות (67%).

כל האירועים החריגים דווחו בקבוצת הביקורת (עם אלכוהול): מקרה חמור אחד של דלקת לבלב חדה וארבעה אירועים חרגים מינוריים (כאבי בטן).

החוקרים מזהירים כי המחקר מוגבל בשל שימוש באבלציה יחידה, גישה שהיא ככל הנראה שמרנית מדי להשגת שיעורי אבלציה מלאה גבוהים וכמות הקוקטייל הכימותרפי הייתה מוגבלת ל-8 מ”ל. יתרה מזאת, המחקר נערך במרכז יחיד ולא היה בעל עוצמה מספקת לזיהוי הבדלים בתוצאים בדרגת ודאות גבוהה.

Gastroenterology 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה