Gastro other

הנחיות חדשות מטעם ASCO בנושא טיפול נוגד-בחילה (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מופיעות ההנחיות העדכניות מטעם ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology) בנושא טיפול נוגד-בחילה בחולים עם ממאירות תחת טיפול כימותרפי וקרינתי.

השינוי הבולט ביותר בעדכון הנוכחי נוגע למידע מבוסס-ראיות אודות השימוש ב-Olanzapine (זיפרקסה), כמו גם אנטגוניסט לקולטן ל-Neurokinin-1 ודקסמתזון. ההנחיות דנות בסוגיית השימוש במריחואנה רפואית להקלה על בחילות והקאות. עוד כוללות ההנחיות טבלה המפרטת את העלויות המשוערות של תכשירים נוגדי-בחילה.

המומחים כותבים כי Olanzapine, תרופה אנטי-פסיכוטית, מומלצת לשימוש במבוגרים כתוספת למשטר טיפול נוגד-בחילות במבוגרים תחת טיפול כימותרפי בסיכון גבוה להקאות, או באלו הסובלים מבחילות והקאות למרות טיפול תרופתי. משטרים בסיכון גבוה כוללים את המשלבים עם Cisplatin או משלבים של Cyclophosphamide עם אנתרציקלינים.

העדויות בנוגע ל-Olanzapine מבוססות על מחקר כפל-סמיות גדול, אקראי, בשלב 3, שהשוואה בין התרופה ובין פלסבו בחולים תחת טיפול נוגד-בחילה משולש, שכלל אנטגוניסט לקולטן ל-NK1, אנטגוניסט לקולטן ל-5-HT3 ודקסמתזון. באשר ל-Olanzapine, העדויות די ברורות וההמלצה סווגה כהמלצה חזקה.

עדכון מרכזי נוסף נוגע להמלצה על תוספת אנטגוניסט ל-NK1 לטיפול נוגד-בחילה סטנדרטי במבוגרים תחת טיפול כימותרפי מבוסס-Carboplatin או טיפול כימותרפי במינון גבוה, ובילדים תחת טיפול כימותרפי בסיכון גבוה לבחילות והקאות. אנטגוניסטים לקולטן ל-NK1 כוללים Aprepitant ו-Casopitant ו-Rolapitant. איכות העדויות באשר לתוספת אנטגוניסט לקולטן ל-NK1 גם כן גבוהה וחוזק ההמלצה סווג כחזקה.

המלצה נוספת נגעה למתן דקסמתזון רק ביום הראשון במבוגרים תחת טיפול באנתרציקלינים ו-Cyclophosphamide.

מריחואנה רפואית אינה מומלצת בהנחיות החדשות, בין אם למניעה או לטיפול בבחילות והקאות בחולים תחת טיפול כמותרפי או קרינתי. המומחים טוענים כי העדויות בנושא עדיין אינן מספקות. עם זאת, המומחים מציינים כי ההנחיות עדיין ממליצות על Dronabinol ו-Nabilone לטיפול בבחילות והקאות עמידות לטיפול נוגד-בחילה סטנדרטי.

J Clin Oncol. Published online July 31, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה