Gastro other

השוואה בין פרוצדורות ניתוחיות שונות לטיפול בממאירות ושט מתקדמת-מקומית (Annals of Surgery. )

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Surgery מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בהשוואה לניתוח THE (Transhiatal Esophagectomy) מוגבל, ניתוח TTE (Transthoracic Esophagectomy) מורחב מלווה בשיעורים גבוהים יותר של כריתה מלאה של הגידול ושיעורי הישרדות ארוכים יותר של חולים עם ממאירות מתקדמת-מקומית של הוושט.

קיימת מחלוקת באשר לסוג הכריתה הטוב ביותר בחולים עם ממאירות מתקדמת-מקומית מבחינת הפרוגנוזה של החולים ואם ניתוח THE מהווה חלופה אפשרית לניתוחי TTE. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההבדלים בשיעורי ההישרדות בין ניתוח TTE ו-THE בחולים עם גידולים מתקדמים בשלב T3 קליני ופתולוגי, ללא טיפול ניאו-אדג’וונטי.

מדובר במחקר רטרוספקטיבי שכלל שני מרכזים בעלי נפח חולים גבוה, 468 חולים עם ממאירות של הוושט בשלב קליני T3, כולל 242 חולים (51.7%) עם ממאירות תאי קשקש ו-226 חולים (48.3%) עם אדנוקרצינומה. בסיכומו של דבר בוצעו 341 ניתוחי TTE (72.9%) ו-127 ניתוחי THE (27.1%). תוצא הסיום העיקרי הוגדר כשיעורי ההישרדות הכוללים, תוצאי סיום משניים כללו את מצב הכריתה ומספר קשריות לימפה.

מהתוצאות עולה כי ניתוחי TTE לוו בשיעורים גבוהים יותר של כריתה מלאה עם גבולות חופשיים מגידול (86.2% לעומת 73.2%, p=0.001) וחציון קשריות לימפה (27 לעומת 17, p<0.001) בהשוואה לTHE. שיעורי התמותה לאחר שלושים ימים עמדו על 6.6% (8/121) לאחר TTE ועל 7.4% (9/121) לאחר THE. לאחר התאמת קבוצות המחקר, החוקרים מצאו כי ניתוחי TTE היו עדיפים בחולים עם ממאירות תאי קשקש בשלב T3 פתולוגי או קליני, בחולים עם אדנוקרצינומה בשלב T3 פתולוגי או קליני. ניתוחי TTE נמצאו עדיפים בחולים עם פיזור N2 פתולוגי במקרים של אדנוקרצינומה בשלב T3 קליני וממאירות של תאי קשקש או ממאירות של תאי קשקש בשלב T3 פתולוגי, אך לא בחולים עם אדנוקרצינומה בשלב T3 פתולוגי, ללא ריבוד קשריות לימפה בחולים עם ממאירות תאי קשקש בשלב T3 פתולוגי וקליני ומעורבות קשריות לימפה. מניתוח רב-משתנים עלה כי ניתוח TTE הינו גורם מנבא בלתי-תלוי להישרדות החולים.

Annals of Surgery. 2014;260(6):1016-1022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה