Gastro other

התועלת של שמן דגים בטיפול ב-PNAC ביילודים (J Nutr)

מנתונים חדשים עולה כי תחליבים המכילים שמן דגים הינם אמצעי יעיל לטיפול במקרים של PNAC (Parenteral Nutrition-Associated Cholestasis) ביילודים, כך מדווחים חוקרים מקוריאה במאמר שפורסם במהלך חודש דצמבר בכתב העת The Journal of Nutrition.

החוקרים מוסיפים כי למרות שגישה זו הוכחה כיעילה במבוגרים, העדויות באשר לתועלת של הטיפול ביילודים מוגבלות יותר. במטרה לבחון את הנושא, הם בחנו את הספרות הרפואית וערכו מטה-אנליזה של שלושה מחקרים עם 93 משתתפים, בהם מטרת הטיפול הייתה נסיגה של PNAC וארבעה מחקרים נוספים עם 1,012 משתתפים בהם מניעה הוגדרה כיעד הטיפול.

בהשוואה לתחליבים המבוססים על שמן סויה או שמן זית, התחליבים המבוססים על שמן דגים לא השפיעו משמעותית על התפתחות PNAC. מבין 471 היילודים שטופלו בשמן דגים, 14 פיתחו PNAC, זאת בהשוואה ל-32 מבין 541 משתתפים בקבוצת הביקורת (יחס סיכויים של 0.56).

עם זאת, עם שמן דגים תועד סיכוי גבוה יותר לנסיגה של PNAC. בסיכומו של דבר, 59.6% מהיילודים בקבוצות ההתערבות (28 מבין 47 יילודים) החלימו מ-PNAC, זאת בהשוואה ל-19.6% (9 מבין 46 יילודים) בקבוצת הביקורת בהם תוארו סימנים להחלמה  (יחס סיכויים של 6.14).

החוקרים זיהו שיעורי היארעות גבוהים של PNAC בפגים וביילודים עם הפרעת גדילה, וייתכן כי מדובר באוכלוסיה ספציפית בה יש לבחון היטב את ההשפעה המגנה של תחליבים המכילים שמן דגים.

J Nutr 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה