Gastro other

ההשפעות של Rifaximin בטיפול באנצפלופתיה כבדית (Aliment Pharmacol Ther)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ל- Rifaximin השפעה חיובית בטיפול בחולים עם אנצפלופתיה כבדית והטיפול עשוי להביא להפחתת שיעורי התמותה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Rifaximin מומלץ כטיפול למניעת אנצפלופתיה כבדית, אך קיימת מחלוקת בנוגע להשפעות של Rifaximin על אנצפלופתיה כבדית גלויה ומינימאלית. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להשלים סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת Rifaximin בטיפול באנצפלופתיה כבדית.

החוקרים ערכו חיפוש אלקטרוני וידני ואספו מידע שלא פורסם להשלמת מטה-אנליזה, שכללה 19 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם סך כולל של 1,370 חולים. התוצאות חושבו על-בסיס מידע שלא פורסם מ-11 מחקרים.

בסיכומו של דבר, ל- Rifaximin הייתה השפעה חיובית על מניעה שניונית של אנצפלופתיה כבדית (יחס סיכון של 1.32), אך לא בניתוח רגישויות של Rifaximin לאחר TIPSS (יחס סיכון של 1.27). הטיפול ב- Rifaximin הביא לעליה בשיעור החולים שהחלימו מאנצפלופתיה כבדית (יחס סיכון של 0.59) ולהפחתת שיעורי התמותה (יחס סיכון של 0.68). התוצאות נותרו על כנן לאחר תקנון להטיות אפשריות וניתוח נוסף של הנתונים רק אישר את הממצאים בנוגע להחלמה מאנצפלופתיה כבדית.

מהעדויות עולה כי Rifaximin הינו טיפול מבוסס-ראיות אפשרי בחולים עם אנצפלופתיה כבדית.

Aliment Pharmacol Ther. 2014;40(2):123-132

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה