Gastro other

תומכנים מוקרנים משפרים את שיעורי ההישרדות בחולים עם סרטן הוושט (Lancet Oncol)

בהשוואה לתומכני וושט סטנדרטיים, שימוש בתומכנים זרועים ביוד הביא להגדלת שיעורי ההישרדות בחולים עם דיספאגיה עקב ממאירות לא-נתיחה של הוושט, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת Lancet Oncology.

החוקרים מדווחים כי מהמחקר בשלב 3 עולה כי ניתן לשלב את היתרונות של תומכנים וברכיתרפיה לפתח גישת טיפול יחידה.

לדברי החוקרים, דיספאגיה הינה התסמין העיקרי בחולים עם ממאירות לא-נתיחה. הצבת תומכנים מספקת הקלה מהירה ויעילה. ברכיתרפיה דורשת זמן ארוך יותר להקלה על תסמיני דיספאגיה, אך עם השפעה ממושכת יותר ופחות סיבוכים.

מדגם המחקר הנוכחי כלל 160 חולים מ-16 בתי חולים, כולם בגילאי 20 שנים ומעלה, עם דיספאגיה מתקדמת וגידולים לא-נתיחים בשל פיזור נרחב, גרורות, או מצב רפואי ירוד. כולם היו בהכרה מלאה ושיתפו פעולה.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בתומכן המכיל זרעי יוד רדיואקטיבי או לקבוצת ביקורת שכללה טיפול בתומכנים קונבנציונאליים. בסיכומו של דבר, 148 תומכנים הוכנסו בהצלחה.

חציון שיעורי ההישרדות הכוללים עמד על 177 ימים בקבוצת ההתערבות, ארוך משמעותית בהשוואה ל-147 ימים בקבוצת הביקורת. יתרה מזאת, החוקרים כותבים כי שיעור הסיבוכים המג’וריים ותופעות הלוואי, דוגמת כאבי חזה עזים והתפתחות פיסטולה, לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם ממאירות וושט לא-נתיחה, השימוש בתומכנים מוקרנים עשוי להקל על דיספאגיה ולהאריך את ההישרדות של החולים, בהשוואה לתומכנים סטנדרטיים. יתרה מזאת, מהתוצאות המוקדמות עולה כי תומכנים אלו עשויים לשמש להתוויות אחרות, דוגמת חסימת דרכי מרה על-רקע ממאירות ותרומבוס בוריד הפורטאלי על-רקע גידול.

Lancet Oncol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה