Gastro other

ניתוח בריאטרי מביא לשיפור במחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול (מתוך כנס ה-Digestive Disease Week)

מתוצאות מחקר חדש עלה כי ניתוח בריאטרי אינו מביא רק להפחתת משקל ופרופיל מטבולי טוב יותר, אלא עשוי גם להביא לשיפור במחלת כבד שומני, שאינה על-רקע צריכת אלכוהול. החוקרים מדווחים כי להפתעתם, מצאו כי ניתוח בריאטרי הביא להפחתת משקעי שומן בכבד, וכן לנסיגה בתהליכי דלקת בכבד ולנסיגה בלייפת וצלקת של הכבד.

מממצאים אלו עולה כי ניתוח בריאטרי הינו טיפול אפשרי למחלת כבד שומני, שאינה על-רקע צריכת אלכוהול, בחולים עם מדד מסת גוף של מעל 35 וסיבוכי השמנת-יתר, או מדד מסת גוף של מעל 40.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה בין דגימות ביופסיה מ-152 חולים, שנלקחו לפני ניתוח בריאטרי ובממוצע, 29 חודשים לאחר הניתוח. מדד מסת הגוף הממוצע לפני ניתוח עמד על 52 ק”ג למטר בריבוע וממוצע אובדן המשקל העודף עמד על 62% בעת הביופסיה לאחר הניתוח. במרבית המקרים הניתוח היה מעקף קיבה.

הנסיגה בתהליכי לייפת תועדה רק במחלת כבד בשלב מוקדם, ולא במחלה בשלב מאוחר.

החוקרים מאמינים כי המנגנון בבסיס השיפור הנ”ל נובע מהירידה במשקל. לדבריהם, יש נתונים רבים אודות כבד שומני, ירידה במשקל וירידה במשקל לאחר ניתוח בבעלי חיים, ונראה כי המרכיב החיוני היא ההתערבות להפחתת הדלקת בכבד, העשויה לנבוע מירידה במשקל. חשוב מכך, מהנתונים עולה כי הופך מאיבר האוגר שומן לאיבר השורף שומן לאחר ניתוח בריאטרי.

ממצאי המחקר חשובים במיוחד לקבוצת החולים עם שיעורי הצלחה נמוכים עם התערבויות שמרניות, דוגמת טיפול תרופתי ודיאטה. החוקרים מאמינים כי עם ניתוח בריאטרי ניתן להשפיע על הפרוגנוזה ועל המהלך הטבעי של מחלת כבד שומני שאינה על-רקע צריכת אלכוהול.

מתוך כנס ה-Digestive Disease Week

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה