Gastro other

האם סוכרת היא גורם סיכון בלתי תלוי לדימום כיב פפטי ? (J Gastroenterol Hepatol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 קיים סיכון גבוה יותר משמעותית לדימום מכיב קיבה, גם לאחר תקנון לערפלנים שונים, כולל גיל, מין, מחלות רקע ותרופות המעודדות התפתחות כיב.

לדברי החוקרים, בחולי סוכרת שיעורי היארעות גבוהים יותר של מחלה פפטית, במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם בחולים עם סוכרת מסוג 2 קיים סיכון גבוה יותר לדימום מכיב קיבה ולזהות גורמי סיכון אפשריים.

החוקרים התבססו על מאגרי הנתונים National Health Insurance Research Database of Taiwan, שכלל 5,699 חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-11,226 משתתפים תואמים בגיל ומין, ללא-סוכרת. ניתוח סטטיסטי שימה להערכת ההבדלים בסיכון המצטבר לדימום מכיב קיבה בין שתי הקבוצות.

במהלך ממעקב של שבע שנים, בחולים עם סוכרת מסוג 2 תועד סיכון מצטבר גבוה יותר משמעותית לדימום מכיב קיבה, בהשוואה לביקורות (P<0.001). מניתוח סטטיסטי של הנתונים עלה כי סוכרת הינה גורם סיכון בלתי-תלוי לדימום מכיב קיבה (יחס סיכון של 1.44, p<0.001), לאחר תקנון למין, גיל ומחלות רקע (יתר לחץ דם, מחלת לב כלילית, אי-ספיקת לב, אי-ספיקת כליות כרונית, שחמת כבד ומחלת כיב פפטית), ותרופות המעודדות התפתחות כיבים. גיל, מחלת כליות כרונית, היסטוריה של מחלת כיב פפטי ושימוש ב-NSAID זוהו כגורמי סיכון חלשים בחולי סוכרת.

לסיכום, מנתוני המחקר עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 קיים סיכון גבוה יותר לדימום על-רקע כיב קיבה.

J Gastroenterol Hepatol. 2013;28(8):1295-1299

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה