Gastro other

חשיבות שינויים מתונים באורח החיים בהנחיות לטיפול בריפלוקס בתינוקות (Pediatrics)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics מסבירים מומחים כי שני שליש מהתינוקות הבריאים פולטים בשל הפיזיולוגיה, ואין מקום לטיפול תרופתי במקרים אלו, אלא לשינויים מתונים באורחות החיים, דוגמת שינוי המיקום בעת ההאכלה. יש לשמור את האפשרות של טיפול תרופתי לתינוקות שאכן סובלים מ-GERD (Gastroesophageal Reflux Disease), כך לפי הדו”ח מטעם ה-AAP (American Academy of Pediatrics).

במהלך ביקורים רפואיים במהלך שישה חודשים, רבע מההורים הציגו בפני רופאי הילדים שאלות בנוגע לריפלוקס ושט-קיבה. ההורים מתייעצים עם רופאי ילדים מומחים וישנה עליה מתמשכת בשיעור המרשמים שאינם הולמים לטיפול בתרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor) בילדים.

עורכי ההנחיות החדשות מעודדים רופאי ילדים לעקוב אחר ההנחיות המעודכנות משנת 2009, מטעם ה-North American Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology and Nutrition, התומכות בגישות שמרניות יותר במרבית התינוקות, עם שמירת האפשרות למתן טיפול אגרסיבי יותר, כולל התערבות ניתוחית, בילדים עם תסמינים עמידים לטיפול, בסיכון לסיבוכים מסכני-חיים.

בתינוקות עם הישנות ריגורגיטציה ללא סיבוכים, עשוי להיות חשוב לזהות ריפלוקס פיזיולוגי, שאינו כואב ואינו פוגע בגדילה. במצב זה, על רופאי הילדים להתמקד בבדיקות מינימאליות וטיפול שמרני. יש להימנע משימוש-יתר בתרופות אלו במקרים בהם אין צורך בהן.

בלב ההנחיות עומדת היכולת של רופא הילדים להבחין בין פליטה אופיינית ובין ההפרעה הבעייתית יותר, GERD, בה ההקאה מלווה בתסמינים דוגמת אי-שקט, ירידה במשקל, סירוב לאכול, שיעול, או צפצופים ומאושרת באמצעות סדרת בדיקות אבחנתיות.

ההנחיות ממליצות לילדים גדולים ומתבגרים להימנע מקפאין, שוקולד, אלכוהול ומזונות חריפים, ומציינים את התועלת של לעיסת מסטיק ללא-סוכר. בילדים גדולים יותר עם צרבת, במידה ויש התוויה לטיפול ב-PPI, מומלץ ליטול את הטיפול שלושים דקות לפני האוכל. עם זאת, ההנחיות מזהירות מפני מתן לא-הולם של מרשם לטיפול ב-PPI, העשויים להגדיל את הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה התחתונות.

Pediatrics. Published online April 29, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה