Gastro other

ההשפעה של טיפול קדם-ניתוחי ב-Infliximab על סיבוכים לאחר ניתוח חולים עם Ulcerative Colitis (מתוך Aliment Pharmacol Ther)

הרחבת השימוש ב-Infliximab (רמיקד) לא הפחיתה את הצורך בהתערבויות ניתוחיות לטיפול בחולים עם מחלות מעי דלקתיות. כעת, מתוצאות מטה-אנליזה חדשה עולה כי טיפול קדם-ניתוחי בתכשיר זה לא הביא לעליה בסיכון לסיבוכים מוקדמים לאחר-ניתוח בטני של חולים עם Ulcerative Colitis (UC).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נושא בטיחות הטיפול סביב ניתוחים בחולים אלו כרוך בחשש רב ומתן Infliximab לפני ניתוחים עדיין שנוי במחלוקת. לאחרונה, מטה-אנליזה של שמונה מחקרים בחולי קרוהן מצא כי טיפול קדם-ניתוחי ב- Infliximab לווה בסיכון מוגבר לסיבוכי זיהומים לאחר הניתוח, עם מגמה לפיה חלה עליה בסיכון לסיבוכים לא-זיהומיים וסיבוכים מכל-סוג.

כעת מדווחים החוקרים על תוצאות מטה-אנליזה מעודכנת להערכת מחקרים תצפיתיים שבחנו את הקשר בין טיפול קדם-ניתוחי ב- Infliximab ובין סיבוכים מוקדמים לאחר ניתוח בטני בחולים עם UC.

הם ערכו סקירה ספרותית שכללה מחקרים תצפיתיים ומבוקרים להשוואת התחלואה לאחר-ניתוח של חולים עם UC שטופלו ב- Infliximab לפני הניתוח, אל מול אלו שלא טופלו ב- Infliximab. התוצא העיקרי היה השיעור הכולל של סיבוכים. יעדים משניים כללו את שיעור הסיבוכים הזיהומיים והסיבוכים הלא-זיהומיים. 13 מחקרים שכללו 2933 חולים נכללו במטה-אנליזה.

מהתוצאות עולה כי אין קשר משמעותי בין טיפול ב- Infliximab לפני הניתוח ובין כלל הסיבוכים הזיהומיים והלא-זיהומיים לאחר הניתוח. החוקרים מצאו כי טיפול ב- Infliximab עשוי לספק הגנה מפני זיהומים עם מתן הטיפול במהלך 12 השבועות שלפני הניתוח (יחס סיכויים של 0.43, p=0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי טיפול קדם-ניתוחי ב- Infliximab לא הביא לעליה בסיכון לסיבוכים מוקדמים לאחר ניתוח בטני בחולים עם UC. להערכתם, אין מקום למנהג הנפוץ כיום לדחיית התערבות ניתוחית ולהפסקת טיפול ב- Infliximab למשך 8-12 שבועות לפני ניתוח אלקטיבי בחולים UC וקוראים לערוך מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, לאישור ממצאי הסקירה.

Aliment Pharmacol Ther published online 9 September 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה