Gastro other

החשיפה לחומרי הדברה והערך התזונתי של חומרים אורגניים (Ann Intern Med.)

למרות שמוצרי מזון אורגניים עשויים להפחית את החשיפה לחומרי הדבקה וחיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי, אין עדויות חד-משמעיות לפיהן הם מזינים יותר ממזונות קונבנציונאליים,כך עולה מסקירה סיסטמית חדשה שפורסמה במהדורת 4 בספטמבר של כתב העת Annals of Internal Medicine.

החוקרים ערכו חיפוש ספרותי בשישה מאגרי מידע (MEDLINE, EMBASE, CAB Direct, Agricola, TOXNET ו-Cochrane Library) וזיהו 223 מחקרים שהעריכו את ההרכב התזונתי ורמת המזהמים במוצרי מזון ו-17 מחקרים בבני אדם שנערכו בין השנים 1966-2011. החוקרים לא מצאו הבדלים ברמות הוויטמינים והנויטריינטים בין מוצרים אורגניים ומוצרים קונבנציונאליים. פוספור היה המרכיב היחיד ששכיחותו הייתה גבוהה יותר במוצרים אורגניים, בהשוואה למוצרים קונבנציונאליים; עם זאת, החוקרים מציניים כי המשמעות הקלינית של הבדל זה הייתה קטנה.

הסיכון לקונטמינציה עם סלמונלה או קמיפלובקטר היה דומה עם עוף וחזיר אורגני או קונבנציונאלי, אך הסיכון לחשיפה לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה היה גבוה יותר עם עוף או חזיר ממשק חקלאי (הבדל בסיכון של 33%). בנוסף, הסיכון לקונטמינציה בחומרי הדבקה היה נמוך יותר עם מוצרים אורגניים,בהשוואה למוצרים קונבנציונאליים (הבדל של 30% בסיכון, p<0.001). עם זאת, רמת חומרי ההדבקה ירדה לטווח הבטיחות המקובל בכל מוצרי המזון, בכל המחקרים למעט שלושה.

הסיכון לקונטמינציה ב-Escherichia coli היה דומה בשתי הקבוצות (הבדל של 2.4% בסיכון, P=1.00) בחמשת המחקרים שבחנו תוצא זה. עם זאת, כאשר המחקר היחיד שהדגים סיכון מוגבר לקונטמינציה עם מזון קונבנציונאלי לא נכלל בניתוח הנתונים, החוקרים זיהו עליה של 5% בסיכון לקונטמינציה עם מזונות אורגניים (הבדל של 5.1% בסיכון, p<0.001).

החוקרים כותבים כי העדויות אינן מציעות תועלת בריאותית משמעותית לצריכת מוצרי מזון אורגניים, בהשוואה למוצרים קונבנציונאליים, אם כי מוצרים אורגניים עשויים להפחית את החשיפה לשיירי חומרי הדבקה ועוף או חזיר אורגניים עשויים להפחית את החשיפה לחיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי.

Ann Intern Med. 2012;157:348-366

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה