Gastro other

הקושי באבחנת בקע סרעפתי ללא התערבות ניתוחית (Dis Esophagus)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diseases of the Esophagus עולה כי בחולים עם GERD (Gastroesophageal Reflux Disease) מנומטריה ברזולוציה-גבוהה הינה אפשרות טובה, אך לא-אידיאלית.

למנומטריה ברזולוציה-גבוהה סגוליות גבוהה (95.12%) וערך מנבא גבוה (91.6%) לאבחנת בקע סרעפתי גולש מסוג 1 בחולים עם GERD . אולם, לבדיקה רגישות נמוכה (52.78%) בגינה אינה מתאימה לשמש כבדיקה היחידה לאבחנת בקע סרעפתי בחולים עם GERD.

מדגם המחקר כלל 83 משתתפים, כאשר 42 מהם אובחנו עם בקע סרעפתי גולש מסוג 1 (מעל 2 סנטימטרים) במהלך ניתוח, הכלי הטוב ביותר לאבחנה. המשתתפים עברו בדיקת מנומטריה ברזולוציה גבוהה ואנדוסקופיה לפני הניתוח.

החוקרים מצאו כי 22 משתתפים ענו על הקריטריונים לבקע סרעפתי לפי בדיקת מנומטריה ברזולוציה-גבוהה, ו-36 אובחנו עם בקע סרעפתי לפי בדיקת אנדוסקופיה לפני הניתוח. הם מציינים חוסר התאמה משמעותי בין שתי הבדיקות (P=0.033).

לאור ערכי הסגוליות הגבוהים מאוד של מנומטריה ברזולוציה-גבוהה, מדובר בבדיקה הרבה יותר טובה מבדיקת אנדוסקופיה לשלילת בקע סרעפתי (יחס סבירות לבדיקה חיובית של 10.72 עם מנומטריה לעומת 1.72 עם אנדוסקופיה). שיעורי תשובות חיוביות-שגויות היו גם הם נמוכים יותר עם מנומטריה ברזולוציה-גבוהה, בהשוואה לאנדוסקופיה (4.88% לעומת 31.71%, p=0.01).

לאור שיעור התשובות השליליות-שגויות עם מנומטריה ברזולוציה-גבוהה ואנדוסקופיה, בדיקות אלו אינן מהימנות לשלילת בקע סרעפתי (47.62% עם מנומטריה לעומת 45.62% עם אנדוסקופיה, p=0.62). החוקרים כותבים כי תוצאה שלילית בבדיקת מנומטריה או אנדוסקופיה מחייבת בדיקות נוספות.

Dis Esophagus. Published online February 9, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה