Gastro other

תוספי תזונה להקלה על עצירות כרונית בנשים (מתוך הכנס השנתי מטעם ASPEN)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי מטעם ASPEN (American Society for Parenteral and Enteral Nutrition) עולה כי תוספי תזונה “סימביוטיים” עשויים להקל על נשים הסובלות מעצירות כרונית.

התוספים משלבים חיידקים פרוביוטיים עם FOS (Fructo-Oligosaccharides) בטיפול סימביוטי היכול לשנות את הרכב החיידקים במערכת העיכול.  החוקרים מדווחים על שיפור משמעותי במספר ההתרוקנויות בנשים בקבוצת ההתערבות.

בתחילת המחקר חולקו באקראי 100 נשים עם עצירות כרונית (בממוצע, 0.4 פעילויות מעיים בשבוע) לקבוצת טיפול פעיל, שכלל Lactobacillus paracasei, L. rhamnosus, L. acidophilus ו-Bifidobacterium lactis , או לקבוצת פלסבו שטופלה ב-Maltodextrin.

עד לשבוע השני למחקר, בנשים בקבוצת ההתערבות נרשמו 0.64 פעילויות מעיים בשבוע, בממוצע, בעוד שבקבוצת הביקורת מדובר היה ב-0.47 (p=0.05).

בקרב נשים שנטלו את תוספי התזונה, ממוצע פעילויות המעיים המשיך לעלות מהשבוע השני עד לרביעי, עם שיפור נלווה בצורת ומרקם הצואה. לאחר ארבעה שבועות, ממוצע פעילויות המעיים עמד על 0.67 בשבוע בקבוצת ההתערבות, לעומת 0.42 בקבוצת הביקורת (p=0.001).

החוקרים משערים כי התועלת של התוספים הסימביוטיים נובעת מכך ש-FOS מספקים מצע טוב לפרוביוטיקה וחומצה בוטירית וחומרים אחרים. באופן זה, חל שיפור בתנועתיות המעי הגס ומרקם הצואה, המשפרים את המעבר דרך מערכת העיכול. מצד שני, הפרוביוטיקה עשויה להתחרות עם חיידקים פתוגניים ואף להרוג אותם. 

מתוך הכנס השנתי מטעם ASPEN (American Society for Parenteral and Enteral Nutrition)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה