Gastro other

התועלת של Boceprevir כטיפול הצלה כנגד נגיף HCV (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for the Study of Liver Diseases)

בחולים עם זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus), שנכשלו בעבר בטיפול משולב ב-Pegylated Interferon Alfa-2a ו-Ribavirin, נרשמו שיעורי תגובה נגיפית ממושכת של כ-50% עם הטיפול שאושר לאחרונה ב- Boceprevir. מדובר בממצאים ראשוניים של מחקר PROVIDE, הנערך בימים אלו, והם הוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Association for the Study of Liver Diseases.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את תוצאות הטיפול ב- Boceprevir בחולים שלא הגיבו במחקרים קודמים. המחקר כלל משתתפים ממחקרי SPRINT-1, SPRINT-2, RESPOND-2 ו-PEG 2a/BOC. המטרה הייתה להעריך את שיעורי תגובה נגיפית ממושכת (SVR או Sustained Viral Response) לאחר טיפול ב- Boceprevir, Peginterferon ו-Ribavirin, בחולים שלא הגיבו לטיפול קודם.

בסיכומו של דבר, נאספו 168 חולים מארבעת המחקרים. המחקר כלל רק חולים שקיבלו 12 שבועות טיפול ב-Peginterferon ו-Ribavirin, או יותר, ללא תגובה נגיפית ממושכת (HCV RNA של מתחת לגבול התחתון לזיהוי לאחר 12 שבועות בחולים שקיבלו טיפול,  או 24 שבועות בחולים שלא קיבלו טיפול),  פריצה נגיפית (Virologic Breakthrough), או הישנות לאחר תום הטיפול (HCV RNA שלא ניתן לזיהוי בתום הטיפול, אך ללא תגובה נגיפית ממושכת).

החולים טופלו ב- Boceprevir במינון 800 מ”ג, פעמיים ביום, ב-Peginterferon במינון 1.5 מיקרוגרם לק”ג בזריקה תת-עורית, פעם ביום, וב-Ribavirin במינון 600-1400 מ”ג ליום, בשתי מנות נפרדות. כל החולים קיבלו ארבעה שבועות טיפול ב-Peginterferon עם Ribavirin, לפני טיפול ב- Boceprevir. החולים קיבלו את משלב שלוש התרופות למשך עד 44 שבועות, והיו במעקב למשך 24 שבועות נוספים במטרה להעריך תגובה נגיפית ממושכת.

יעד הסיום העיקרי של המחקר היה רמות HCV RNA שלא ניתנות לגילוי לאחר 24 שבועות טיפול.

בקבוצת החולים שלא הגיבו לטיפול, שיעורי תגובה נגיפית ממושכת עמדו על 38% מהמטופלים במשלב משולש. החוקרים מדווחים על הבדלים בשיעורי תגובה נגיפית ממושכת לפי גזע (27% מהשחורים לעומת 42% מהלא-שחורים), גיל (50% מאלו מתחת לגיל 50 ו-29% מאלו מעל גיל 50), רמות ALT (50% מאלו עם רמות תקינות לעומת 34% מאלו עם רמות מוגברות) וגנוטיפ (41% מאלו עם גנוטיפ a1 ו-33% מאלו עם גנוטיפ 1b).

לדברי החוקרים, ההבדל לפי גנוטיפ עומד בניגוד לצפוי. הדבר נובע ככל הנראה מגודל המדגם הקטן.

החוקרים מדווחים על קשר בין היקף הירידה ברמות HCV RNA לאחר ארבעה שבועות טיפול ב-Peginterferon עם Ribavirin ובין שיעורי תגובה נגיפית ממושכת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקבוצה קשה לטיפול זו של חולים, עדיין נמצא כי ניתן להגיע לשיעורי תגובה נגיפית ממושכת של 38% עם הוספת טיפול ב-Boceprevir.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association for the Study of Liver Diseases

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה