Gastro other

התועלת של טיפול אחזקה חד-יומי ב-Mesalamine בחולים עם Ulcerative Colitis (מתוך Am J Gastroenterol)

ממטה-אנליזה חדשה שפורסמה בכתב העת American Journal of Gastroenterology עולה כי למניעת הישנויות Ulcerative Colitis (UC), ניתן לבחור בטיפול חד-יומי ב- Mesalamine, במקום נטילת הטיפול פעמיים או שלוש פעמים ביום.

מהנתונים עולה כי בחולים עם UC שקטה, ניתן לעבור למשטר טיפול חד-יומי, במטרה להקל ככל הניתן על נוחות טיפול אחזקה ארוך-טווח, ללא השפעות מזיקות על פעילות המחלה.

לדברי החוקרים, שיעורי ההישנות של חולי UC לטיפול אחזקה ב-5-ASA עומדים על 40%, כאשר הדבר נובע בין היתר מחוסר הנוחות הכרוך בנטילת התרופה פעמיים או שלוש פעמים ביום.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים ערכו סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה של מחקרים מבוקרים ואקראיים, שערכו השוואה בין טיפול חד-יומי ובין מינונים תכופים יותר של 5-ASA. בכל המחקרים ניתן טיפול ב- Mesalamine.

מהנתונים משבעה מחקרים, שכללו למעלה מ-2,700 חולים, עולה כי כ-420 חולים שקיבלו טיפול חד-יומי ב- Mesalamine אובחנו עם הישנות UC, זאת בהשוואה לכ-460 חולים תחת טיפול קונבנציונאלי (31.4% לעומת 33.0%, סיכון יחסי להישנות של 0.94) הבדל שאינו מובהק סטטיסטית.

כמו כן, לא תועד הבדל מובהק בין משטרי המינון מבחינת ההיענות לטיפול, עם סיכון יחסי לחוסר היענות עם טיפול חד-יומי, בהשוואה למינון קונבנציונאלי, של 0.87.

למרות שממצאי המחקר אינם מוכיחים כי טיפול חד-יומי משפר את ההיענות לטיפול, החוקרים סבורים כי בפועל ייתכן ואכן ניתן יהיה לראות עדויות לכך. במידה ואכן כך הדבר, שיפור ההיענות עשוי להביא להפחתת עלויות הכרוכות בטיפול ב-Ulcerative Colitis.

Am J Gastroenterol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה