Gastro other

מקרה של דלקת כבד חדה באישה לאחר צריכה מופרזת של משקה אנרגיה (J Med Case Reports)

במאמר חדש מתפרסם מקרה של התפתחות דלקת כבד חדה באישה עקב צריכה מופרזת של משקה אנרגיה, כאשר ההנחה של הרופאים המטפל הינה כי Niacin הינו המרכיב האחראי.

ברקע מסבירים החוקרים כי חלה עליה משמעותית בצריכת משקאות אנרגיה. במאמר הנוכחי מדווחים החוקרים על מקרה של חולה שאושפזה בבית החולים בשל צהבת, כאבי בטן ועליה ניכרת בטרנסאמינזות של הכבד, ככל הנראה עקב צריכה מוגברת של משקה אנרגיה. למיטב ידיעתם, זהו המקרה הראשון המדווח בספרות, הקושר בין התפתחות דלקת כבד חדה ובין צריכת משקה אנרגיה.

תיאור המקרה כולל אישה לבנה, בת 22 שנים, שפנתה לחדר המיון בשל כאב אפיגסטרי, בחילות, הקאות וחום נמוך. היא מדווחת כי שתתה 10 משקאות אנרגיה ביום, במשך שבועיים טרם פנייתה. הבדיקה הגופנית שלה הדגימה רגישות אפיגסטרית. בדיקות הדם הצביעו על עליה בערכי ALT, AST ובילירובין כולל. בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת של הבטן והאגן הייתה תקינה, והחולה שוחררה לביתה.

היא שבה לחדר מיון בשל החמרה בכאב והופעת צהבת חדשה. הפעם בבדיקה גופנית הייתה עדות לרגישות אפיגסטרית וצהבת בלחמיות. ערכי AST, ALT ו-INR היו מוגברים. בדיקות הדמיה נוספות לא היו ספציפיות, והיא אושפזה לבית החולים עם אבחנה של דלקת כבד חדה. הבדיקות הסרולוגיות לנגיפים ובדיקות רעלים היו שליליות. החולה קיבלה טיפול תומך ושוחררה לאחר הפוגה בתסמינים וירידה ניכרת באנזימי הכבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר במקרה של התפתחות דלקת כבד חדה בעקבות צריכה מופרזת של משקאות אנרגיה, כאשר החשד הוא כי הגורם לתמונה הקלינית הוא Niacin.

J Med Case Reports. 2011;5

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה