Gastro other

האם צפויה החמרה בצרבות לאחר הפסקת טיפול בתרופות ממשפחת PPI (מתוך Am J Gastroenterol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים כי הפסקת טיפול בתרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor) לאחר משך טיפול קצר עקב דלקת ארוזיבית של הוושט, אינה מובילה להחמרת צרבת.

במילים אחרות, אין אפקט ריבאונד במקרים אלו. יתרה מזאת, במטופלים לא צפויה עליה ברמות גסטרין בדם לאחר הפסקת הטיפול ב-PPI.

החוקרים סקרו את הנתונים מארבעה מחקרים בשלב III, במטרה לבחון אם בחולים עם דלקת ארוזיבית של הוושט, שהוכחה בבדיקה אנדוסקופית, פיתחו הפרשת-יתר של חומצה כתגובת ריבאונד ו/או החמרה בתסמינים עם הפסקת הטיפול ב-PPI לאחר ריפוי.

מדגם המחקר כלל 827 משתתפים, כולם שליליים להליקובקטר פילורי. הם טופלו ב-Dexlansoprazole MR או Lansoprazole במשך ארבעה עד שמונה שבועות. לאחר מכן, הם חולקו באקראי לקבוצת הפלסבו בשלב אחזקה.

החוקרים לא מצאו עדות לתגובת הפרשת-יתר של חומצה כתגובת ריבאונד לאחר הפסקת הטיפול. רמות גסטרין שבו לערכים התקינים בתוך חודש מהפסקת הטיפול ב-PPI ונותרו נמוכות לאחר מכן.

בדומה, לא זוהתה עדות לתסמיני ריבאונד כאשר הטיפול הופסק.

במקרים בהם חלה הישנות בדלקת הוושט, בלמעלה ממחצית מהחולים תועדה הישנות לדרגה פחות חמורה של דלקת ארוזיבית של הוושט. רק ב-18% ממקרי ההישנות, חלה חזרה לדרגה חמורה יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין עדות כי הפסקת טיפול בן ארבעה עד שמונה שבועות בתרופות ממשפחת PPI מובילה לתלות ב-PPI. עם זאת, הממצאים הנוכחיים אינם שוללים אפשרות לתגובת ריבאונד להפרשת יתר של חומצת קיבה לאחר הפסקת טיפול ארוך טווח ב-PPI.

Am J Gastroenterol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה