Gastro other

מהו המועד הטוב ביותר בו יש לבצע כריתה לפרוסקופית של כיס המרה? (Ann Surg)

חוקרים משוויץ מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Surgery כי התוצאות הטובות ביותר בחולים עם דלקת חדה של כיס המרה מתקבלות כאשר ניתוח לפרוסקופי לכריתת כיס המרה מבוצע בתוך 48 שעות מהאשפוז.

לדברי החוקרים, דחיית הניתוח אינה מפחיתה את שיעור הסיבוכים ואינה מקצרת את משך האשפוז. מנגד, במחקר הנוכחי, דחיית הניתוח הלפרוסקופי לכריתת כיס מרה הובילה לתוצאות פחות טובות בהשוואה לתוצאות בעקבות ניתוח מיידי לכריתת כיס המרה.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-4,000 חולים שעברו כריתה לפרוסקופית של כיס המרה בשל דלקת חדה של כיס המרה; ב-1416 מקרים הניתוח בוצע ביום האשפוז (יום 0), 1,542 מקרים בוצעו ביום 1, 1,530 מקרים בוצעו ביום 2, 247 מקרים בוצעו ביום 3, 218 מקרים בוצעו ביום 4-5, ו-160 ניתוחים בוצעו ביום 6 לאשפוז או לאחריו.

שיעורי ההמרה לניתוח פתוח עלה עם דחיית ביצוע הניתוח לכריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית, מ-11.9% ביום האשפוז עד לשיעור של 27.9% ביום 6 ולאחריו.

שיעור הסיבוכים לאחר ניתוח עלה באופן דומה (מ-5.7% עד ל-13%), וכך גם שיעור הניתוחים החוזרים (מ-0.9% עד 3%) ומשך האשפוז (מ-6.1 ימים ל-8 ימים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי יש להמליץ על כריתה לפרוסקופית מוקדמת של כיס המרה במקרים של דלקת חדה של כיס המרה.

Ann Surg 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה