Gastro other

התועלת של Adalimumab בטיפול בחולי קרוהן לאחר כשלון טיפול ב-Infliximab (מתוך Rev Esp Enferm Dig)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Adalimumab (יומירה) נמצא יעיל לטיפול בחולים עם מחלת קרוהן בדרגה בינוני עד חמורה, שלא הגיבו לטיפול ב-Infliximab (רמיקד).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Adalimumab, נוגדן הומאני כנגד TNF, הינו טיפול אינדוקציה וטיפול אחזקה יעיל בחולים עם מחלת קרוהן בדרגה בינונית עד חמורה. יתרה מזאת, נראה כי הטיפול יעיל בחולים עם עמידות ל-Infliximab,  אם כי מדובר בטיפול יקר יותר.

במחקר הנכחי ביקשו החוקרים להעריך את התועלת של Adalimumab בחולים עם מחלת קרוהן, שלא הגיבו לטיפול ב-Infliximab.

מדגם המחקר כלל 25 חולים עם מחלת קרוהן, שלא הגיבו לטיפול קודם ב-Infliximab. המשתתפים טופלו במינוני אינדוקציה של 160/80 (24 חולים) ו-80/40 (חולה אחד). החוקרים העריכו את התגובה הקלינית לטיפול ב- Adalimumab על-בסיס מדד CDAI (Crohn’s Disease Activity Index) ועקבו אחר רמות CRP (C-Reactive Protein), צמצום הטיפול בסטרואידים וסגירה מלאה של הפיסטולה לאחר 48 שבועות.

ב-18 מבין 25 חולים (72%) תועדה הפוגה קלינית (מדד CDAI של פחות מ-150) לאחר 24 שבועות וב-15 מבין 25 חולים (60%) תועדה הפוגה קלינית לאחר 48 שבועות. החוקרים מדווחים על הבדל מובהק סטטיסטית בריכוז CRP בדם מ-21 ל-8 מ”ג לד”ל לאחר 48 שבועות. בתשעה מבין 15 חולים (60%) שטופלו בסטרואידים ניתן היה להפסיק את הטיפול בסטרואידים.

בשלושה מבין שבעה חולים (27%) עם מחלת קרוהן ופיסטולה חלה סגירה מלאה של הפיסטולה לאחר הטיפול. 72% מהמטופלים (18/25 חולים) נדרשו להעלאת מינון הטיפול השבועי ב- Adalimumab, במטרה לשמור על תגובה קלינית. חמישה מבין עשרים וחמישה חולים פיתחו תופעות לוואי לטיפול, כאשר בשני מקרים מדובר היה בתופעות לוואי חמורות (דלקת קרום המוח על-רקע שחפת ואבצס בטני) שחייב הפסקת הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי הטיפול ב- Adalimumab מוביל לשיפור קליני ואנליטי בחולים עם מחלת קרוהן, שלא הגיבו לטיפול קודם ב-Infliximab.

Rev Esp Enferm Dig. 2011 Jun;103(6):294-298

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה