Gastro other

תכנית להחלפות מחטים למניעת התפשטות נגיף HCV (מתוך Addiction)

ממחקר חדש עולה כי תכנית המספקת למשתמשי סמים מחטים נקיות או תחליפי סם בטוחים יותר עשויה להפחית את התפשטות נגיף HCV (Hepatitis C Virus).

בארצות הברית, מבין 18,000 המקרים החדשים של זיהום HCV בכל שנה מופיעים בקרב משתמשים בסמים המשתמשים במחטים או מזרקים נגועים. מחקרים מצאו כי תכנית מתן מחטים נקיות מצמצמת את השימוש במזרקים משותפים ומספקת הגנה מפני זיהומי HIV. נראה כי התוצאות דומות עם תכנית המבוססת על מתן מתאדון למכורים לסמים.

לדברי החוקרים, לא היו עדויות רבות לפיהן תכניות אלו מסייעות בהפחתת התפשטות זיהום בנגיף HCV. עם זאת, מתוצאות מחקר חדש עולה כי תוכניות מחטים ותחליפי אופיאטים עשויות להשפיע משמעותית על התפשטות זיהום HCV.

מתוצאות שישה מחקרים קודמים מתוכניות בבריטניה עולה כי בקרב משתמשים בסמים עם הכיסוי הגבוה ביותר של תוכניות מחטים נקיות הסיכון להדבקה בזיהום HCV עמד על מחצית, בהשוואה למשתמשי סמים אחרים.

מבין אלו שדיווחו כי קיבלו כמות מספקת של מחטים נקיות לכל הזרקות הסמים, פחות מ-4% היו חיוביים לנגיף HCV. זאת לעומת 7% מהמשתמשים בסמים שלא קיבלו מחטים נקיות  לכל הזרקות הסמים.

בדומה, שיעור מקרי זיהומים חדשים בנגיף HCV עמדו על 3% בקרב משתמשים בסמים שנטלו בהווה תחליפי אופיאטים (לרוב מתאדון פומי), בהשוואה ל-7% מאלו שלא קיבלו טיפול.

בקרב משתמשים בסמים שלקחו חלק בשתי התוכניות התוצאות היו טובות יותר, עם שיעור זיהומים חדשים של 2%.

המשמעות הינה כי ניתן להפחית את ההדבקה בנגיף HCV ע”י טיפול בתחליפי אופיאטים ותוכניות מחטים ומזרקים, בעיקר בשילוב התוכניות.

למרות מגבלות המחקר והעובדה כי התמקד בתוכניות בבריטניה, הצפי כי התוצאות יהיו דומות במדינות אחרות.

Addiction 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה