Gastro other

הנחיות חדשות לחיטוי מכשירי אנדוסקופיה גמישה (מתוך GIE)

מאת ד”ר אולה קראסיק

הנחיות חדשות ומעודכנות לשמירה על מכשירי אנדוסקופיה גמישה פורסמו בגיליון יוני של כתב העת Gastrointestinal Endoscopy . ההנחיות דנות בטכנולוגיות חיטוי חדשות, וכן מפרטות 39 הנחיות הנוגעות לשמירה על המכשירים. הצורך בעדכון ההנחיות נבע מהארעות מסויימת של זיהומים הקשורים לאנדוסקופיה, והמיוחסים לכשלים בבקרת זיהומים ולחשש מפני העברת זיהומים בין מטופלים דרך המכשור.

בארצות הברית מבוצעות מעל 20 מיליון פרוצדורות אנדוסקופיות של מערכת העיכול בשנה. הדיווחים על העברה של פתוגנים בין מטופלים נדירים, ומיוחסים להעדר הענות להנחיות החיטוי והעיקור המקובלות. הערכת שיעור ההארעות של העברת זיהומים מהווה מקרה 1 ל-1.8 מיליון פרוצדורות.

עקרונות העיקור והחיטוי קיימים מזה שנים וממשיכים גם בהנחיות החדשות. לדוגמא, ההנחיה לניקוי מלא של אנדוסקופים גמישים לפני חיטוי ברמה גבוהה. חברי הועדה אשר פרסמה את ההנחיות מציינים כי לא קיימים מחקרים המדווחים על העברת זיהומים כאשר המכשירים עוברים ניקוי וחיטוי לפי ההנחיות.

קיימים מספר נושאים הקשורים לטיפול באנדוסקופים גמישים, אשר דורשים איסוף מידע נוסף. נושא אחד כזה הינו זמן מדף של אנדוסקופ, כלומר, משך הזמן המקסימלי שאנדוסקופ גמיש יכול להיות תלוי בחוץ ללא שימוש לפני שעולה הצורך בחיטוי חוזר. בשלב זה, ההנחיות מתירות שימוש באנדוסקופ גמיש בטווח של 10-14 ימים מהחיטוי, אך הנתונים בנושא זה לוקים בחסר. נושא נוסף הינו התדירות האופטימלית להחלפת בקבוקי מים וצנרת לניפוח אוויר, וכן התדירות האופטימלית להחלפת צנרת suction ומיכלי הואקום.

Gastrointest Endosc. June, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה