Gastro other

שיעורי תגובה נגיפית גבוהים עם Boceprevir לטיפול בנגיף HCV (מתוך הכנס השנתי ה-46 של EASL)

הוספת Boceprevir, תרופה פומית ניסיונית ממשפחת מעכבי פרוטאז (Protease Inhibitor), לטיפול ב-Pegylated Interferon Alfa-2a (פגסיס) ו-Ribavirin (רבטול) (Peg-IFN/RBV) מלווה בשיעורי תגובה וירולוגית ממושכת גבוהים בחולים עם זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) שלא הגיבו לטיפול ב-Peg-IFN/RBV בעבר, בהשוואה לטיפול חוזר ב-Peg-IFN/RBV בלבד. החוקרים הציגו את ממצאי  מחקר בכנס ה-EASL (European Association for the Study of the Liver)השנתי ה-46.

לדברי החוקרים, ב-64% (86 מבין 134) מהחולים שטופלו ב- Boceprevirתועדה תגובה וירולוגית ממושכת, זאת בהשוואה ל-21% (14 מבין 67) מהחולים בקבוצת הביקורת (p<0.0001). שיעורי ההישנות בקבוצת המטופלים ב- Boceprevir עמדו על 12% ובקבוצת הביקורת עמדו על 33%.

במסגרת מהחקר חולקו באקראי 201 מבוגרים עם זיהום בנגיף HCV מגנוטיפ 1, לטיפול ב- Boceprevir במינון 800 מ”ג, שלוש פעמים ביום, עם Peg-IFN/RBV (134 חולים) או לפלסבו עם Peg-IFN/RBV (67 חולים) למשך 44 שבועות טיפול. בכל קבוצה טופלו תחילה החולים ב-Peg-IFN/RBV בלבד למשך ארבעה שבועות.

יעד הסיום העיקרי של המחקר היה שיעורי תגובה וירולוגית ממושכת 24 שבועות לאחר תום הטיפול.

הפסקת הטיפול שניתן במסגרת המחקר בשל תופעות לוואי הייתה נפוצה יותר בקבוצת המטופלים ב- Boceprevir, בהשוואה לקבוצת הביקורת (17% לעומת 4%). שיעור תופעות הלוואי החמורות היה דומה בין הקבוצות (13% לעומת 10%). אנמיה הייתה נפוצה יותר בקבוצת המטופלים ב- Boceprevir (49% לעומת 27%), וכך גם נויטרופניה בדרגה 3/4 (43% לעומת 21%). בקבוצת המטופלים ב- Boceprevir תועד מקרה אחד בלבד של הפסקת הטיפול בשל אנמיה.

החוקרים סיכמו וקבעו כי הוספת Boceprevir לטיפול ב-Peginterferon Alfa-2a ו-Ribavirin הובילה לעליה של כפי שלוש בשיעורי תגובה וירולוגית ממושכת בחולים שבעבר לא הגיבו לטיפול סטנדרטי כנגד HCV או באלו עם הישנות הזיהום לאחר הטיפול. הם מציינים כי התוצאות דומות לאלו שתועדו במחקר בן 48 שבועות להערכת Boceprevir שניתן כתוספת ל-Peg-Interferon Alfa-2b ו-RBV במחקר HCV RESPOND-2 (N Engl J Med. 2011; 364:1207-1217). לפיכך, נראה כי הטיפול ב- Boceprevir יעיל באופן דומה עם שתי צורות Peg-IFN.

מתוך הכנס השנתי ה-46 של European Association for the Study of the Liver

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה