Gastro other

הערכת בטיחות ויעילות של הדגמת רירית קיבה על ידי קפסולה אנדוסקופית ממוגנטת (מתוך Gastrointest Endosc)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Gastrointestinal Endoscopy עולה כי הדגמת קיבה על ידי קפסולה אנדוסקופית ממוגנטת עשויה להיות שיטה בטוחה ונוחה. בשלב זה עדיין קיימת מגבלה של שטח תת אופטימלי של רירית הקיבה הניתנת להדגמה.

מחקר קליני פתוח זה נועד להעריך בטיחות ויעילות של קפסולה אנדוסקופית ממוגנטת הניתנת לתמרון באמצעות מגנט חיצוני בתוך קיבת הנבדק (magnetic maneuverable capsule MMC ). המחקר כלל 10 מתנדבים בריאים 5 גברים ו-5 נשים בגיל ממוצע 25 ו-BMI ממוצע של 23.8. המתנדבים בלעו את הקפסולה יחד עם אבקה הגורמת להתנפחות הקיבה. מגנט חיצוני על בטן הנבדק שימש לתמרון הקפסולה. החוקרים עקבו אחר התמונה המגיעה מה-MMC בזמן אמת.

החוקרים בדקו את המאפיינים הבאים:

1 בטיחות וסבילות לפי שאלון שמלאו המשתתפים

2 משך שהיית הקפסולה בקיבה

3 תגובת הקפסולה לתמרון על ידי המגנט החיצוני

4 שטח רירית הקיבה הניתן להדגמה על ידי הקפסולה

התוצאות הדגימו העדר תופעות לוואי. הקפסולה נמשכה באופן ברור למגנט החיצוני והגיבה לתמרון. משך השהייה בקיבה היה 39 ± 24 דקות. ב-7 משתתפים ניתן היה להדגים את ה-cardia וה-pylorus עם הדגמה כוללת של 75% או יותר מרירית הקיבה. ב-3 המשתתפים הנוספים הקפסולה הדגימה מעל 50% מרירית הקיבה. במפעילי המגנט החיצוני נצפתה עקומת למידה ברורה.

מגבלות הבדיקה היו כמות נוזל קטנה אשר הפריעה להדגמת האיזורים האפיקליים של הפונדוס. בנוסף, התנפחות הקיבה לא הייתה מספקת להשטחת כל קפלי הקיבה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הדגמת קיבה במתנדבים בריאים על ידי ה-MMC הינה בטוחה עם תגובה טובה של הקפסולה לתמרון על ידי מגנט חיצוני. התמונה המתקבלת הינה טובה, אך לא שלמה ברב הנבדקים. על כן, יש מקום להמשך פיתוח השיטה. 

Gastrointest Endosc. 2011;73:22-28

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה