Gastro other

שונות רבה בתוצאות בדיקה מהירה לנוגדנים כנגד HCV (מתוך הכנס השנתי ה-138 של APHA)

הדור הראשון של בדיקות סקר מהירות לנוגדנים כנגד HCV (Hepatitis C Virus), המתבססות על נוזלי דם ופה, עבר בדיקות במהלך חודש ספטמבר בארבעה אתרים: דאלאס, טקסס; דנבר, קולוראדו; סיאטל, וושינגטון; וניו-יורק. הבדיקות הדגימו שונות רבה בין אתרי המחקר, עם הבדל נרחב ברגישות, בסגוליות, בערך המנבא החיובי ובערך המנבא השלילי.

שלושה יצרנים הגישו חמש ערכות אבחנתיות שונות המתבססות על נוזלי פה, דם מדקירת אצבע, או שניהם. הבדיקה המהירה ל-HCV נבחנו באמצעים טכנולוגיים שונים.

כמו כן, זוהתה שונות נרחבת בין אתרים שונים ובין בדיקות מהירות שונות, עם הבדלים ניכרים ברגישות, שנעה בין 78.9% ל-97.4%, והסגוליות נעה בטווח 80.0%-100%.

לדברי החוקרים, נראה כי הרגישות הגבוהה ביותר היא עבור דגימות דם, אך בשלב זה המחקר אינו בעל עוצמה מספקת להערכת הבדלים אלו.

החוקרים זיהו משתנה אחד שזיהה תוצאות שגויות הדבקה נלווית בנגיף HIV שאירעה רק עם בדיקות נוזלי פה בניו-יורק.

החוקרים כותבים כי לא ניתן לערוך השוואה בין ערים שונות. לכולן בדיקות שונות, עם בודקים שונים, משתתפים שונים וכולן נעזרו במעבדות מסחריות שונות עם הבדלים בפרוטוקולים . אך התוצאות מספקות מבט כולל על נושא הרגישות והסגוליות של בדיקות בשטח.

הערכות בעלות הרגישות הגבוהה ביותר בהחלט מתאימות כבדיקת סקר למטופלים בסיכון-גבוה, דוגמת מזריקי סמים.

החוקרים מתכננים מחקרים פרוספקטיביים להערכת הבדיקות המהירות במרץ-אפריל 2011.

בדיקת OraSure אושרה כבר ע”י ה-FDA לשימוש מעבדתי עם דם ורידי; הבדיקה המבוססת על דקירת אצבע עדיין מצויה בשלבי הערכה של ה-FDA. החברה עורכת מספר מחקרים שיאפשרו שימוש לא-מעבדתי בבדיקת הסקר ע”י צוות עם הכשרה מינימאלית.

בהרצאה אחרת שנערכה במהלך הכנס, החוקרים הודו כי הדרישות לבדיקה מהירה ל-HCV אינן כה גבוהות כמו עבור נגיפי HIV וזיהומים אחרים המועברים באופן משמעותי דרך מגע מיני. הם מאמינים כי עיקר הצורך הוא במצבים דוגמת תוכניות טיפול במתאדון, בהן חשוב לדעת אם המטופלים חיוביים ל-HCV.

לדבריהם, שלוש קבוצות חוקרים עובדות כעת על בדיקת נוגדנים/אנטיגנים, כך שצפויות התפתחויות בנושא.

American Public Health Association (APHA) 138th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה