Gastro other

דלקת כרונית של הלבלב מעלה את הסיכון לשברים עקב חבלה קלה (Am J Gastroenterol.)

בדומה למחלות אחרות של מערכת העיכול, השכיחות של שברים עקב חבלה קלה גבוהה יותר בחולים עם דלקת כרונית של הלבלב, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-American Journal of Gastroenterology.

החוקרים טוענים כי ישנם קווים מנחים בנוגע לבדיקות סקר למחלות של מערכת העיכול, המלוות בסיכון מוגבר לאוסטיאופורוזיס ושברים עקב חבלה קלה.

מאחר שדלקת כרונית של הלבלב מלווה בשינויים העשויים להשפיע על משק המינראלים והעצמות, החוקרים בחנו את השכיחות של שברים עקב חבלה קלה במצבים אלו, בהשוואה למחלות אחרות של מערכת העיכול.

החוקרים נעזרו בנתונים אודות 3.5 מיליון רשומים במערכת Partners HealthCare System, ומצאו כי השכיחות של שברים עמדה על 4.82% בקרב חולים עם דלקת כרונית של הלבלב, 5.0% באלו עם מחלת צליאק, 3.0% עם מחלת קרוהן, 5.43% באלו לאחר כריתת קיבה ו-4.83% עם שחמת הכבד. לשם השוואה, השכיחות עמדה על 1.13% בקבוצת הביקורות.

לאחר תקנון, יחס הסיכויים לשברים בנוכחות דלקת כרונית של הלבלב עמד על 2.4 (p<0.0001).

החוקרים מציינים כי זהו התיאור הראשון של שכיחות שברים בחולים עם דלקת כרונית של הלבלב ומסכמים כי בעתיד ייתכן כי יפורסמו קווים מנחים הנוגעים לטיפול ומניעה של מחלות עצם מטבוליות, בדומה למקובל עם מחלות אחרות של מערכת העיכול.

Am J Gastroenterol. Posted online August 24, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה