Gastro other

ביטוי COX-2 והתועלת של מעכבי COX-2 בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום וגרורות כבדיות (Anticancer Res)

במאמר חדש שפורסם ב-Anticancer Research מדווחים חוקרים כי לאנזים COX-2 חלק בקרצינוגנזה והתפתחות גרורות של סרטן מעי גס ורקטום וייתכן כי התועלת הנובעת מעיכוב האנזים מבוססת על מסלולים שונים, בהם שינויים ברגישות לאפופטוזיס.

ידוע כי משפחת נוגדי-דלקת שאינם-סטרואידים (NSAID Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs) מפחיתה את הסיכון ושיעורי התמותה עקב ממאירות של המעי הגס והרקטום, ע”י עיכוב אנזים COX (Cyclo-Oxygenase).

ביטוי COX-2 נבחן ב-57 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום ובגרורות הכבדיות המקבילות. החוקרים בחנו את העיכוב של האנזים COX-2 בתנאי מעבדה, עם הערכת המוות התאי (אפופטוזיס).

לאחר גירוי עם ריכוזים שונים של מעכב סלקטיבי של האנזים COX-2 (Meloxicam), בחנו החוקרים את קצב אפופטוזיס באופן היסטוכימי לאחר 6 שעות ו-12 שעות.

בכל הממאירויות הראשוניות ו-56 מבין 57 הגרורות הכבדיות תועדו רמות ביטוי שונות של האנזים COX-2. החוקרים זיהו שינוי תלוי-זמן ותלוי-ריכוז במספר התאים האפופטוטיים בדגימות שנלקחו, עם זאת, ממצא זה היה חסר מובהקות סטטיסטית.

החוקרים כותבים כי לאנזים COX-2 חלק בקרצינוגנזה והתפתחות גרורות של סרטן מעי גס ורקטום. ייתכן כי ההשפעה האנטי-ניאופלסטית של עיכוב COX-2 מבוססת על מסלולים שונים, כולל שינויים ברגישות לאפופטוזיס.

Anticancer Res. 2010 Jun;30(6):2017-23

לידיעה ב-Docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה