Gastro other

היעילות של Magnifying endoscopy בזיהוי נגעים חשודים בקיבה (מתוך Gastrointestinal Endoscopy)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-5 ביולי 2010 ב- Gastrointestinal Endoscopy, עולה כי אנדוסקופיה מסוג Magnifying endoscopy בשילוב Narrow-band imaging (ME-NBI) הייתה מדויקת יותר באבחנת נגעים ממאירים בקיבה, לעומת אנדוסקופיה קונבנציונאלית מסוג White-light imaging endoscopy (WLE).

המחקר כלל 111 משתתפים עם 201 נגעים שטחיים בקיבה, אשר זוהו כממאירים או חשודים כממאירים בבדיקת WLE. המשתתפים עברו בדיקת ME-NBI על מנת להמשיך ולאפיין את הנגעים. הגדרת ממאירות בבדיקת ה-ME-NBI התבססה על טריאדה אבחנתית, שכללה היעלמות של מבנים עדינים ברירית, הרחבה מיקרווסקולארית, והטרוגניות.

החוקרים מדווחים כי 14 מהנגעים בסך הכל אובחנו כממאירים לאחר בדיקה פתולוגית, וכי יתר הנגעים לא היו ממאירים. מתוצאות המחקר עולה כי לבדיקת ה-ME-NBI נמצאה רגישות של 92.9% וסגוליות של 94.7%, בעוד שלבדיקת ה-WLE נמצאו רגישות של 42.9% וסגוליות של 61%. ­­­­­

לפיכך כותבים החוקרים כי בדיקת ה-ME-NBI מדויקת יותר מ-WLE באבחנת נגעים שטחיים בקיבה. לדבריהם, שימוש ב-ME-NBI עשוי לצמצם את הצורך בנטילת דגימות רבות מנגעי קיבה שפירים, ועל כן לצמצם את עלויות הבירור.

עם זאת, החוקרים מציינים כי המחקר כלל משתתפים עם נגעי קיבה שהוגדרו כנגעים בסיכון גבוה בבדיקת ה-WLE, ולכן ייתכן ולא ניתן להכליל את הממצאים על מטופלים בסיכון רגיל לסרטן קיבה.

Gastrointest Endosc 2010.

לידיעה במדסקייפ


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה