Gastro other

פרוביוטיקה מפחיתה משך בכי בתינוקות עם עווית מעיים (מתוך כנס ה- European Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology, and Nutrition)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה- European Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology, and Nutrition, עולה כי הוספת הפרוביוטיקה Lactobacillus reuteri Protectis במשך שבוע מפחיתה משך זמן בכי בילדים הסובלים מעווית מעיים (colic) ב- 74% בהשוואה ל38% בפלצבו.

לדברי החוקרים, המידע על L reuteri הינו משכנע ותומך במידע קודם ממחקרים על פרוביוטיקה.  החוקרים מאמינים כי לממצאיהם השלכות על הטיפול בילדים עם עווית מעיים.

במחקר הנוכחי, 50 תינוקות עם עווית מעיים  נבחרו אקראית לשתי קבוצות קבוצת מקבלי L reuteri Protectis (5 טיפות, 108 cfu[colony forming units]/יום) וקבוצת מקבלי פלצבו במשך 21 ימים רצופים.  המטרה הראשונית של החוקרים הייתה ירידה במשך הבכי לפחות מ- 3 שעות ליום, הסף של עווית מעיים.

מתוצאות המחקר עולה כי לאחר שבוע אחד נצפה שיפור, ובסוף המחקר הודגמה השפעה ניכרת.  בנוסף, 84% ממקבלי הפרוביוטיקה השיגו את מטרת המחקר הראשונית לאחר יום 21 למחקר, בהשוואה ל- 43% מן התינוקות בקבוצת הפלצבו (P < .05).

בתחילת המחקר משך הבכי החציוני עמד על 370 דקות בקבוצת הפרוביוטיקה ו 300 דקות בקבוצת הפלצבו.  ביום השביעי, משך הבכי ירד ל- 95 דקות בקבוצת ה- L reuteri ול- 185 בקבוצת הפלצבו (P = .082).

בתום המחקר, הודגם הבדל משמעותי במשך זמן הבכי החציוני בין שתי הקבוצות 35 דקות בקבוצת הפרוביוטיקה ו 90 דקות בקבוצת הפלצבו (P < .05).

בנוסף, מציינים החוקרים כי ביום 7, 14 ו 21, היחס של תינוקות שהגיבו לתוספי הפרוביוטיקה כלומר ירידה במחצית ומעלה במשך זמן הבכי החציוני, היה משמעותית יותר גבוה בקבוצת הפרוביוטיקה.

לדברי המומחים, השפעות הפרוביוטיקה במחקר עשויות להיות נעוצות בשינוי באוכלוסית החיידקים ההתחלתית של המעי.  כאשר התינוק הבוכה שקיבל L reuteri הראה ירידה בהמצאות Escherichia coli במיקרופלורת המעי, בהשוואה לתינוק שטופל בפלצבו.

המומחים מוסיפים כי מטרת הפעילות של L reuteri עשויה להיות תבנית התנועתיות של המעי כפי שהודגם במחקרים אחרים.

החוקרים מסכמים כי טיפול בפרוביוטיקה עשוי להביא לגישות טיפוליות חדשות במספר מחלות של דרכי העיכול.

מתוך הכנס השנתי ה- 43 של ה- European Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology, and Nutrition, שנערך ביוני 2010, באיסטנבול, טורקיה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה