Gastro other

הוספת Ezetimibe לטיפול ב-Simvastatin מסייעת בשיפור פרופיל השומנים בחולי סוכרת מסוג 2 (מתוך Diabetes Care)

בחולים עם סוכרת מסוג 2 ורמות כולסטרול גבוהות תחת טיפול ב-Simvastatin (סימוביל), התוצאות טובות יותר עם הוספת טיפול ב- Ezetimibe(אזטרול), כך מדווחים חוקרים מאיטליה במחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Care.

החוקרים ערכו השוואה בין טיפול משולב ב- Ezetimibe ותרופה ממשפחת סטטינים ובין טיפול במינון גבוה יותר של אותה תרופה, או טיפול מונותרפי עם תרופה אחרת ממשפחת הסטטינים. במסגרת המחקר, החולים המשיכו בנטילת הטיפול  הקבוע ב-Simvastatin, ובנוסף ניתן טיפול-דמה או Ezetimibe.

המחקר הרב-מרכזי כלל 108 חולי סוכרת מסוג 2, עם היפרכולסטרולמיה עיקשת (רמת כולסטרול כללי של מעל 135 מ”ג לד”ל), למרות טיפול ב-Simvastatin במינון 40 מ”ג ביום. מחצית מהחולים חולקו לתוספת  Ezetimibe במינון 10 מ”ג ביום למשך חודשיים; יתר החולים טופלו בפלסבו.

בקבוצת הפלסבו, רמות השומנים נותרו כמעט ללא-שינוי, אך ממוצע רמות LDL ירד מ-99 ל-66 מ”ג לד”ל בקבוצת המטופלים ב- Ezetimibe ורמת כולסטרול כללי ירדה מ-162 ל-124 מ”ג לד”ל. בדומה, רמת Apo B ירדה מ-83 ל-64 מ”ג לד”ל (p<0.0001).

החוקרים מדווחים כי ב-72% מהמטופלים ב- Ezetimibeרמת LDL ירדה מתחת ל-70 מ”ג לד”ל, זאת לעומת 17% מהמטופלים בפלסבו (p<0.0001).

החוקרים כותבים כי גישה זו הגדילה משמעותית את ההשפעה על פרופיל השומנים בדם, ובהשוואה לפלסבו, הביאה לעליה של פי ארבע בשיעור החולים שהשיגו את ערכי המטרה של רמת LDL המומלצת לחולי סוכרת.

בסה”כ הטיפול נסבל היטב. אמנם רק ארבעה חולים שטופלו ב- Ezetimibe פיתחו סינוס ברדיקרדיה זמנית, אך החוקרים המליצו לשקול בזהירות את הטיפול בחולים עם ברדיאריתמיות.

Diabetes Care 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה