Gastro other

שיעורי השרדות דומים לאחר הסרה חלקית או מלאה של גידולי סטרומה במערכת העיכול

על-פי תוצאותיו של מחקר שהוצג במסגרת המפגש השנתי של ה- Society of Surgical Oncology (ה-SSO), שיעורי ההשרדות לטווח ארוך לאחר הסרה חלקית של גידולי סטרומה במערכת העיכול (GIST) נראים דומים לאלה שמתקבלים בקרב חולים שעברו הסרה מלאה.

החוקרים מצאו גם כי מתן טיפול באמצעות imatinib עשוי להעלות תועלת סינרגיסטית מבחינת שיעורי ההשרדות.

החוקר הראשי, ד”ר Perez, מסביר כי אפילו הסרה של חלק מהגידול, ולא של כולו, מעלה שיפור בשיעורי ההשרדות של החולים.

החוקרים ניתחו מידע שנאסף לאורך 11 שנים במאגר נתונים. 82% מתוך 1873 הגידולים שזוהו היו גידולים מסוג GIST, והיתר סווגו כממאירויות של רקמת שריר חלק.

שיעור ההשרדות החציוני לאורך תקופה בת 5 שנים היה משופר בקרב חולים שעברו ניתוח, בהשוואה לחולים שלא עברו ניתוח. בחולים שעברו כריתה רדיקלית נתקלה תוצאה גרועה באופן מובהק סטטיסטית מבחינת השרדות, בהשוואה לתוצאות בכל אחת מהקבוצות האחרות, אפילו קבוצת החולים שלא עברו ניתוח.

ד”ר Perez מסביר כי הסרה מלאה והסרה חלקית העלו שיעורי השרדות דומים כעבור 11 שנים. הסרה מלאה לא נקשרה לשיפור מובהק סטטיסטית בשיעור ההשרדות, בהשוואה להסרה חלקית (51.6% בהשוואה ל-44.7%). ד”ר Perez מציין כי למרות שממצא זה התקבל במחקרים נוספים, הוא נותר שנוי במחלוקת.

שיעורי ההשרדות החציוניים באופן כללי ועבור כל אחד מהטיפולים בנפרד, פרט לכריתה רדיקלית, השתפרו באופן מובהק סטטיסטית לאחר שנת 2000. ד”ר Perez מסביר כי ממצא זה מעיד על התועלת הפוטנציאלית העולה מהטיפולים החדשיםף כולל השימוש ב-imatinib.

הגורמים היחידים שנקשרו באופן בלתי-תלוי ומובהק סטטיסטית לשיפור בשיעור ההשרדות היו קבלת טיפול לאחר שנת 2000 ומתן טיפול ניתוחי (בהשוואה להעדר מתן טיפול).

בחולים שעברו הסרה חלקית או מלאה של GIST מופיע שיפור מובהק סטטיסטית בשיעור ההשרדות, בהשוואה לחולים שלא עברו את הניתוח. ד”ר Perez מסכם כי הממצאים עלולים להיות מוטים, אך הם תומכים בהסרת הממאירות הראשונית בכל החולים הסובלים מ-GIST גרורתי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה