Gastro other

ביטוי רצפטור לכימוקין CCR7 צופה גרורות קרצינומה קולורקטלית (Int J Cancer)

עלייה בביוטי רצפטור לכימוקין CCR7 בתאי גידול סרטן קולורקטלי קשורה לגרורות בבלוטות לימפה וירידה בשרידות, מדווחים חוקרים בגיליון ספטמבר של International Journal of Cancer.

יתכן ויהיה זה כלי בעתיד הקרוב להעריך טוב יותר את הסיכון להתפשטות לבלוטות הלימפה בחולה, ומאפשר ליותר חולים (במיוחד מבוגרים ועם השמנת יתר) טיפול אנדוסקופי או הסרה ניתוחית מקומית של הגידול.

החוקרים בדקו ביטוי CCR7, CXCR4 ו-CXCR5 בקרצינומה קולרורקטלית ראשונית והתאימו לבלוטות לימפה אזוריות בגרורות רחוקות סינכרונית ולשרידות כללית.

גרורות לבלוטות הלימפה, אך לא גרורות רחוקות, היו בקורלציה בלתי תלויה לביוטי CCR7 אך לא לביטוי הכימוקינים האחרים.

ביטוי CXCR4 היה גם הוא בקורלציה משמעותית להתפשטות לבלוטות הלימפה, אך ביטוי CCR7 היה החשוב ביותר והסמן הבלתי תלוי לגרורות בבלוטות הלימפה.

ביטוי CCR7 היה גם בקורלציה משמעותית לשרידות. בקרב חולים עם גידולים המבטאים CCR7, שרידות ל-5 שנים היתה רק 71% לעומת 96% בקרב אלו שגידוליהם לא ביטאו CCR7.

כימוקינים, במיוחד CCR7, משחקים תפקיד מרכזי בהתפשטות לבלוטות לימפה, לא רק בקרצינומות קולורקטליות אלא גם בסוגי סרטן אחרים. נראה כי יש לנתח חולים אלו להוצאת בלוטות הלימפה אפילו אם יש להם קרצינומות קטנות; לא מומלץ לעשות טיפול מקומי (אנדוסקופיה) לבד.

כיום הצוות מחפש רצפטורים נוספים לכימוקינים וגורמים אחרים ברמת ביטוי הגנים באדנוקרצינומות קולורקטליות. המטרה לעתיד הקרוב היא לפתח צ’יפ שיוכל להבחין בין חולים חיוביים ושליליים לבלוטות לימפה באמצעות ביופסיית גידול אנדוסקופית בלבד.

Int J Cancer 2005;116:726-733

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה