Gastro other

רמת הפפסינוגן בסרום והימצאות נוגדני H. Pylori עשויות לסייע בקביעת הסיכון להופעת סרטן קיבה (Gut)

חוקרים יפנים מדווחים כי רמות הנוגדנים לחיידקי Helicobacter pylori ורמות הפפסינוגן בסרום מהוות סמני חיזוי טובים להתפתחות סרטן קיבה.

החוקר הראשי, ד”ר Watabe, מסביר כי כעת ניתן לומר לחולה מהו הסיכון שלו לחלות בסרטן קיבה בהתבסס על בדיקות סרולוגיות.

החוקרים בחנו באופן פרוספקטיבי את שכיחות ההופעה לש סרטן קיבה באמצעות ביצוע סריקות אנדוסקופיות שנתיות במדגם של נבדקים א-סימפטומטים מקרב האוכלוסיה הכללית. מעקב נערך אחר הנבדקים לאורך 4.7 שנים והם עברו 5.1 בדיקות אנדוסקופיות בממוצע.

שכיחות ההופעה השנתית של סרטן קיבה בקרב 3324 הנבדקים שבהם נמצאו רמות פפסינוגן תקינות ולא נמצאו בהם נוגדנים ל-H. pylori במהלך בדיקת האנדוסקופיה הראשונה עמדה על ערך של 0.04%. בקרב 2314 הנבדקים שבהם נמצאו רמות תקינות של פפסינוגן, אך נתקבלה בהם תשובה חיובית בבדיקה לגילוי נוגדנים ל-H. pylori עמדה השכיחות על ערך של 0.06%. בהשוואה לנבדקים הראשונים, נתקבל בקבוצה זו ערך HR של 1.1.

בקרב 1082 הנבדקים שבהם שבהם נמדדו רמות אטרופיות של פפסינוגן ונמצאו בהם נוגדנים ל-H. pylori, עמד ערך השכיחות על 0.35%  עם ערך HR של 6.0. ביתר 443 הנבדקים שבהם נתקבלו רמות אטרופיות של פפסינוגן ולא נמצאו נוגדנים ל-H. pylori עמד ערך השכיחות על 0.60% עם ערך HR של 8.2.

פרט לסיווג קבוצתי זה, נמצאו גם שגיל ומין הנבדקים מהווים גורמי סיכון בלתי-תלויים. לדוגמא, בגברים מעל גיל 60 שנים, שנמצאו בהם רמות אטרופיות של פפסינוגן ללא נוגדני H. pylori נתקבל ערך השכיחות הגבוה ביותר להופעת סרטן קיבה (1.8%).

החוקרים מציינים כי ממצאיהם מעידים על נטיה גוברת להופעת גידולי קיבה עם התקדמותו של זיהום ה-H. pylori. הם מסכמים כי המחקר מעלה מידע בסיסי לביצוע מחקרים שיעסקו במניעת הופעת סרטן קיבה בעתיד.

לידיעה במדסקייפ

Gut 2005;54:764-768.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה