Gastro other

משרד הבריאות הבריטי אישר הכללת איבחון באמצעות קפסולת הוידאו של גיוון אימג’ינג בסל הבריאות הבריטי

ע”פ דיווח שהועבר לנו ע”י חברת גיוון אימג’ינג באמצעות סוכנות יחסי הציבור שלה, יעל קופר, משרד הבריאות הבריטי ה- NHS , הודיע היום כי הוא מכליל את האבחון באמצעות קפסולת הווידאו הישראלית בסל הבריאות. משמעות ההחלטה היא כי כעת זכאים 58 מליון תושבי אנגליה למימון מלא של אבחון בעיות ומחלות במעי הדק באמצעות הקפסולה.

 קווים מנחים שהוציא המוסד הלאומי למצוינות רפואית NICE מגדירים אינדיקציות של דימום בלתי מוסבר, חשד למחלת קרונס (CROHNS ) ופתולוגיות אחרות במעי הדק על פי שיקול הרופא המטפל.

“אנו מברכים על החלטת הממשלה הבריטית להעניק לכל אזרחיה את הזכות לאבחן מחלות ובעיות במעי הדק בשיטה היעילה ביותר הקיימת היום”. אמר  גבריאל מירון, מנכ”ל החברה. משמעות ההחלטה היא כי כעת נפתחת לפני מליוני בריטים האפשרות לגלות מוקדם ככל האפשר גידולים ,דימומים  ואף לברר את הסיבות לכאבי בטן ושלשולים לא מוסברים”.  

לאחרונה השיקה החברה קפסולת וידאו לאבחון פתולוגיות כגון תהליכים טרום סרטניים בוושט. הקפסולה החדשה תוכל להוות בדיקה ראשונית כך שאם אין מימצאים חריגים לא יהיה צורך בבדיקה פולשנית באמצעות גסטרוסקופ. כך ניתן יהיה להימנע בהרבה מקרים מהחדרת אנדוסקופ לוושט , תוך מתן חומרי הרדמה וטשטוש החולה. היתרון המשמעותי של הבדיקה החדשה הוא בפשטות שלה. באמצעות בליעה של קפסולה בגודל מזערי ובעזרת חצי כוס מים יכול הנבדק לקבל אבחון מדויק של הוושט כולו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה