Gastro other

מעקף קיבה לפרוסקופי יעיל לחולים שמנים עם החזר קיבה-ושט (Obesity Surgery)

מחקר חדש מראה כי למרות האתגר הטכני, מעקף קיבה לפרוסקופי הינו טיפול יעיל לנבדקים בעלי השמנת יתר חולנית, עם מחלה נשנית של החזר קיבה-ושט (GRED) לאחר ניתוח למניעת צרבת.

למרות אחוז התחלואה של 42.8, המחקר מראה כי כל החולים נשארו בחיים והיו מרוצים ממצבם בתקופת המעקב. דבר זה מצביע על תוצאות מבטיחות וארוכות טווח של מעקף קיבה לפרוסקופי בחולים עם השמנת יתר שעברו לאחרונה ניתוח למניעת צרבת.

לחולים אלו קיימת אלטרנטיבה במקום מעקף הקיבה, והיא חזרה על הניתוח למניעת צרבת. למרות זאת, הרופאים שמו לב כי אחוזי ההצלחה לניתוח חוזר אינם גבוהים במיוחד, ושלא כמו מעקף הקיבה, אינם גורמים לירידה במשקל.

הממצאים הנוכחיים מבוססים על מחקר שנערך בהשתתפות 7 נבדקים עם השמנה חולנית, BMI של 37.5 ומחלת GRED חוזרת ונשנית, לאחר ניתוח למניעת צרבת, אשר עברו מעקף קיבה לפרוסקופי Roux-en-Y.

הניתוח ארך בממוצע 6 שעות ו-12 דקות והנבדקים היו מאושפזים למשך ימים. תחלואה תוך שלושים יום מהניתוח היתה גבוהה ב-4.8 בשני נבדקים שחוו דליפה אנסטומוטית ואחד שעבר תסחיף ריאתי.

במשך תקופת מעקב ארוכה יותר, חמישה נבדקים פיתחו הצרות אנסטומוטית ושני נבדקים נדרשו לבדיקת מעיים ובדיקת בקע קיבתי.

לאחר תקופת מעקב ממוצעת של שנתיים, ממוצע איבוד המשקל היה 70.7%. בנוסף, 14 מתוך 20 מצבי תחלואה השתפרו או נעלמו. נצפתה ירידה דרמטית ב-GRED.

נראה כי מעקף קיבה לפרוסקופי Roux-en-Y הינה אלטרנטיבה טובה יותר לנבדקים שמנים החולים ב-GRED, ושעברו לאחורנה ניתוח למניעת צרבת, אשר 1) נשארו סימפטומטיים לאחר הפונדופליקציה הראשונה, או 2) מתאימים לניתוח מעקף קיבה.

Obesity Surgery 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה